کد خبر: 443581
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ ۱۲:۲۱:۴۱
| |

جلسه کمیسیون شوراها با دبیران احزاب کشور برگزار شد

رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراها در تشریح وضعیت فعالت احزاب در کشور گفت: احزاب در کشورهای دیگر مسئولیت‌پذیرند اما در ایران، احزاب در مسائل اجتماعی و سیاسی ظهور و بروزشان هنگام انتخابات بوده که این قابل قبول نیست.

جلسه کمیسیون شوراها با دبیران احزاب کشور برگزار شد
کد خبر: 443581
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ ۱۲:۲۱:۴۱

اعتمادآنلاین| رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراها از برگزاری جلسه کمیسیون متبوعش با دبیران کل احزاب کشور خبر داد.

محمدصالح جوکار در تشریح وضعیت فعالت احزاب در کشور گفت: احزاب در کشورهای دیگر مسئولیت‌پذیرند اما در ایران، احزاب در مسائل اجتماعی و سیاسی ظهور و بروزشان هنگام انتخابات بوده که این قابل قبول نیست.

رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس ادامه داد: متاسفانه احزاب از افرادی که در دوران مسئولیتشان دارای عملکرد خوب نبوده، حمایت می‌کنند و خودشان تبدیل به منتقد می‌شوند در حالی که باید پاسخگو باشند.

وی افزود: در اصلاح قانون ریاست جمهوری احزاب را پاسخگو کردیم به گونه‌ای که حمایت احزاب سیاسی از کاندیداها بایستی دارای منطق باشد.

جوکار بیان کرد: برنامه و مشاوره‌های نامزد‌های انتخاب ریاست جمهوری به استحضار مردم خواهد رسید و این مردم هستند که درباره احزاب قضاوت می کنند.

وی عنوان کرد: از قانون فعالیت سیاسی احزاب و گروه‌ها که در دستور کمیسیون شوراها قرار دارد از دولت خواسته شده با ارائه لایحه‌ای سازمان‌های مردم‌نهاد و انجمن‌های صنفی را از احزاب سیاسی تفکیک کند، در صورت ارائه این لایحه از سوی دولت وضعیت احزاب روشن‌تر خواهد شد.

وی عنوان کرد: کمیسیون شوراها با دیبران کل احزاب سیاسی دارای مجوز کشور جلسه‌ای برگزار خواهد تا نظرات آن‌ها درباره چگونگی فعالیت و پاسخگو کردن احزاب اخذ شود.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها