یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

گره زدن سیاست خارجی به انتخابات آمریکا اشتباه محض است

ابراهیم عزیزی، یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که پیوند زدن سیاست خارجی با نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اشتباهی محض است گفت: برای جمهوری اسلامی تفاوتی ندارد که چه کسی رئیس جمهور آمریکا شود.

گره زدن سیاست خارجی به انتخابات آمریکا اشتباه محض است
کد خبر: 443225
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ ۱۵:۱۶:۲۵

اعتمادآنلاین| ابراهیم عزیزی، با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا گفت: برای جمهوری اسلامی ایران تفاوتی نمی‌کند که چه کسی رئیس‌ جمهور آمریکا باشد چون باور ما این است که جریان حاکم در آمریکا خودشان نیستند و پشت پرده آن‌ها جریان‌های تندرو و افراطی تصمیم‌گیری می‌کند لابی‌های قدرت و ثروت دو حزب را اداره کرده و سیاست آمریکا را رقم می‌زند.

وی افزود: براین اساس این که فکر کنیم یک حزب در آمریکا پیروز شود به نفع ما بوده و پیروزی حزب دیگر به ضرر ماست یک اشتباه محض است و نباید سیاست خارجی را به آن پیوند زد. ما باید با آگاهی از جریان‌های پشت پرده راه مقاومت را در پیش بگیریم. البته که باید به طور طبیعی شرایط را رصد و تحلیل کرده که این اشکالی ندارد اما اگر بخواهیم شرایط امروز و آینده کشور را به سیاست‌های سایر کشورها و رفتارهای انتخاباتی مسوولان آمریکایی گره زنیم کار اشتباهی است. ملت بزرگ ما آگاه تر و فهیم تر از آن هستند که بخواهند اقدامات‌شان را به معاملات سیاسی خارج از کشور به ویژه آمریکا پیوند زند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید با اتکا به ظرفیت‌های داخلی و استفاده از توان مردم به سمت حل مشکلات حرکت کرد چاره حل مشکلات از داخل کشور بوده و قطعا نگاه به انتخابات آمریکا برای حل مشکلات اقتصادی رفتار مدیریتی غلط به شمار می‌آید اگر کسانی بخواهند در داخل با این شیوه کار کنند اشتباه استراتژیک انجام داده و در نهایت ملت ایران متضرر می‌شوند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها