کد خبر: 443112
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ ۰۹:۴۶:۲۹
| |

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس:

تجدید نظر نسبت به آمریکا، منوط به اصلاح این کشور است

محمد رشیدی، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس یازدهم گفت: حرف ما این است که آمریکا در منطقه دخالت نکند. چرا آمریکا باید خود را ارباب منطقه بداند؟ اگر آمریکا این رفتارها را اصلاح کند، ما با او دشمنی نداریم اما این کشور هر روز روند خیانت را سنگین‌تر می‌کند.

تجدید نظر نسبت به آمریکا، منوط به اصلاح این کشور است
کد خبر: 443112
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ ۰۹:۴۶:۲۹

اعتمادآنلاین| محمد رشیدی، نماینده مجلس در مورد چگونگی تأثیرگذاری انتخابات آمریکا بر اقتصاد ایران گفت: تجربه 42 ساله ما می‌گوید که جمهوری خواهان و دموکرات‌ها با ما در حالتی از صلح و دوستی نبودند. هر دو گروه به ما خیانت کرده و چه بسا یکی از دیگری خیانت‌کار تر بودند. جمهوری خواهان و دموکرات‌ها در دشمنی با ملت ایران مسابقه گذاشتند اما روش دشمنی‌شان با یکدیگر تفاوت دارد.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس اظهار کرد: ما سابقه بدی از آمریکا داریم. ایالت متحده در مقطعی از تاریخ کشور ما را اشغال کرد، لانه جاسوسی آمریکا خانه فسادی بود که اسنادش موجود است. حمایت از صدام و منافقین و بعدها ایجاد داعش، خاطرات بدی از آمریکا در ذهن ما ساخته است. دخالت‌های ایالت متحده در افغانستان، پاکستان، عراق و یمن نشان می‌دهد که خیانت‌های این کشور یکی و دوتا نیست.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس با بیان اینکه «مشکل ما با آمریکا ایدئولوژیک است» گفت: مشکل ما با آمریکا اقتصادی نیست. مشکل ما حل نخواهد شد، مگر اینکه رویکردی کاملا متفاوت بر آمریکا حاکم شود. آمریکا این روزها در فلسطین کودک‌کشی کرده و با اسرائیل دوستی می‌کند. آیا اعتقادات ما اجازه می‌دهد که با چنین موجودی دست دوستی بدهیم؟

رشیدی افزود: سیاست ما نسبت به آمریکا و سیاست آمریکا نسبت به منطقه و مسلمانان ثابت بوده و هست. آیا ما واقعا آنقدر ناتوانیم که باید اقتصاد کشور و مشکلاتمان را به رابطه با آمریکا گره بزنیم؟ ما منابع عظیم خدادادی فراوان و نیروی انسانی کارآمد داریم، اگر بر این امکانات سرمایه‌گذاری کنیم، بی‌شک وضعیت بهتری خواهیم داشت.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس معتقد است: ما همه چیز را به برجام گره زدیم و آن گاه که برجام نافرجام شد، دچار توقفی شدیم که شرایط ما را سخت کرده است. ما باید اقتصاد مقاومتی را تحقق ببخشیم. نگاه اقتصاد مقاومتی به داخل است و در عین حال به معنی قطع ارتباط با دنیا نیست.

رشیدی تأکید کرد: برای ما فرقی نمی‌کند که ترامپ یا بایدن رئیس جمهور شود. وقتی با افزایش احتمال رئیس جمهور شدن یکی از نامزدها، دلار بالا و پایین می‌شود، یعنی ما اقتصاد خوبی را تجربه نمی‌کنیم. این شرایط یعنی هنوز چشمان ما به خارج از مرزها است.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در پاسخ به این پرسش که اگر رفتار دولت جدید آمریکا تغییر کند، ایران نیز در سیاست های خود تجدید نظر می کند گفت: ما سیاست‌های کلی باثباتی داشتیم. ما هیچ گاه تزلزل سیاسی نداشتیم. حرف ما این است که آمریکا در منطقه دخالت نکند. چرا آمریکا باید خود را ارباب منطقه بداند؟ اگر آمریکا این رفتارها را اصلاح کند، ما با او دشمنی نداریم. ما با دشمنی‌ها و خیانت‌های آمریکا دشمن هستیم، نه با نام آمریکا.

رشیدی در پایان تأکید کرد: آمریکا هر روز روند خیانت را سنگین‌تر می‌کند. ایالت متحده، هم‌پیمان خود، عربستان سعودی را گاو شیرده نام گذاری کرده است. نگاه آمریکا یک نگاه بالا به پایین استکباری است. این در حالی است که ما ضد استکبار هستیم. وگرنه امضاء سند برجام به این معنا بود که دنبال جنگ نیستیم اما به شرط و شروط ها. شرط‌هایی که آمریکا تا کنون به هیچ کدام از آن پایبند نبوده است. دلیلی ندارد به چنین کشوری دوباره اعتماد کنیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها