کد خبر: 442363
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۱ ۰۸:۵۸:۴۴
| |

قاضی‌زاده هاشمی، نایب‌رییس مجلس:

رییس‌جمهور فرانسه پاسخگوی توهین به پیامبر اسلام(ص) باشد

نایب‌رییس مجلس ضمن اینکه حمایت رییس‌جمهور فرانسه از توهین‌کنندگان به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص)را محکوم کرد، گفت: رییس‌جمهور کوته‌فکر فرانسه باید پاسخ دهد که چرا به پیامبر اسلام که حتی مورد احترام پیروان سایر ادیان الهی است اهانت می‌کند.

رییس‌جمهور فرانسه پاسخگوی توهین به پیامبر اسلام(ص) باشد
کد خبر: 442363
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۱ ۰۸:۵۸:۴۴

اعتمادآنلاین| نایب‌رییس مجلس ضمن اینکه حمایت رییس‌جمهور فرانسه از توهین‌کنندگان به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص)را محکوم کرد، گفت: رییس جمهور فرانسه پاسخگوی توهین به پیامبر اسلام باشد.

سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز مجلس با تبریک میلاد با سعادت رسول الله(ص)و امام جعفر صادق(ع)گفت: 12 تا 17 ربیع الاول ایام ولادت رسوال الله(ص) است که اهل سنت روز ولادت را 12 رییع الاول و علمای شیعه 17 ربیع الاول را وارد دانستند، امام خمینی(ره) در تدبیری وحدت آفرین فاصله این چند روز را هفته وحدت نامیدند تا به این صورت با دسیسه‌های دشمنان اسلام مقابله شود، هفته وحدت بهترین فرصت برای تبیین سیره نبوی برای بشریت است.

وی افزود: کمیسیون فرهنگی مجلس با تهییه طرح‌هایی در حمایت از نشر سیره سیاسی و اخلاقی پیامیر رحمت و خاندان مطهرش گام مهمی بردارد که نفس انقلاب اسلامی چیزی جز گسترش فرهنگ و سیاست اسلام ناب نیست.

وی ادامه داد: دشمنان امت اسلامی و در راس آن‌ها رژیم صهیونیستی، آمریکا و دیگر حامیان استکبار جهانی متوحش برای مقابله با استقبال جهانیان از اسلام ناب و ممانعت از استقبال جوانان اروپایی از دین مبین اسلام با وقیحانه ترین حالت به مقابله با این رویکرد برآمدند، کشورهای غربی برای آزادی‌های مسلم شهروندان خود کمترین ارزشی قائل نیستند، مردم و جوانان اروپایی بدانند که صیانت از مقدسات الهی بخشی از ارزش‌های مشترک بشری است و گستاخی نسبت به این مقدسات تجاوز به انسانیت همه انسان‌ها است.

قاضی‌زاده اظهار کرد: بر همین اساس رییس جمهور کوته‌فکر فرانسه باید پاسخ دهد که چرا به پیامبر اسلام که حتی مورد احترام پیروان سایر ادیان الهی است اهانت می کند و با این اقدام ملت‌ها ازجمله مردم فرانسه را در مقابل یکدیگر قرار می دهد و حتی به شهروندان مسلمان خود احترام نمی گذارد.

نایب‌رییس مجلس گفت: واقعیت این است که این راهبرد و استراتژی بازی دوگانه عادی‌سازی روابط و توهین به پیامبر اعظم(ص)که بسیاری از کشورها در آن نقش ایفا می کنند منحرف کردن افکار عمومی می باشد، یعنی در حالی که حکام کشورهای عربی در حال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند باید افکار جوامع اسلامی منحرف شود، قرار گرفتن فرانسه در مقابل مسلمانان با تمسک به توهین به ساحت قدسی پیامبر تکه ای از پارل یک بازی برای مدیریت مسلمانان و بخشیدن اطمینان خاطر به حکام مرتجع عربی است که بتوانند راحت‌تر بر سر میز مذاکره با دشمن قسم‌خورده امت اسلامی بنشینند، این مذاکرات سیاسی ابزاری برای تداوم حاکمیت رژیم صهیونیستی و به خیالشان از راهبردهایی است که بر مشروعیت پوشالی این رژیم اشغالگر مهر تایید می زند.

وی بیان کرد: متاسفانه امروز جهان اسلام نظاره‌گر خیانت دولتمردان فاسدی است که عزت اسلامی خویش را به ثمن بخس به حراج گذاشته و قاعده نفی سبیل را نقض کرده و سنت نبوی رسول الله را به فراموشی سپرده و در سرسپردگی غوطه ور شدند، به نام آزادی بیان به مقدسات اسلام ناب اهانت می کنند، این اقدامات نه نشانه برجستگی آزادی و حقوق بشر بلکه نشانه ضعف، دستپاچگی و سستی است که در همه ارکان سیاست و فرهنگ لیبرالی غرب اتفاق افتاده است، که از روی عصبانیت و از استیصال به هر عمل ضد اخلاقی و ضد بشری متوسل می شوند.

قاضی‌زاده اظهار کرد: ایادی استکبار در مواجهه با اسلام ناب به چند اقدام اساسی دست زده‌اند. این راهبرد دشمنان تفرقه‌افکنی در میان فرق مختلف مسلمانان است، دومین راهبرد آنها پروژه‌ مذهب ‌سازی و سومین راهبرد پروژه توهین است. مقدسات ادیان را مورد هتک حرمت قرار می‌دهند. این برنامه با هدف حساسیت‌ شکنی، حساسیت ‌زدایی، همراه با امکان‌سنجی اهانت‌های بیشتر و جلوگیری از گسترش و نفوذ بیشتر اسلام است. سناریوی شیطانی اسلام‌ ستیزی اقدامی فریبکارانه علیه پیامبر اسلام جلوه عقلانیت بشر به مثابه سلب آزادی و بیانگر ناکامی‌های سیاستمداران جهان غرب در جلوگیری از توسعه اسلام و گرایش‌ شهروندان غربی به آموزه‌های پیامبر اسلام و دین مبین اسلام است.

نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از تریبون مجلس شورای اسلامی مهد اسلام در نظام مقتدر جمهوری اسلامی به رییس‌جمهور فرانسه هشدار می‌دهیم که خود را بازیچه دست رژیم رو به زوال صهیونیستی غاصب نکند. با عذرخواهی از جهان اسلام دست از حمایت و ترویج توهین نشریات و رسانه‌های معاند به ارزش‌های الهی و باورهای دینی انسان‌های مسلمان بردارد و به ادیان الهی احترام بگذارد. به طراحان این جسارت‌ها به اسلام اعلام می‌داریم که با این حرکات شیطانی و طراحی‌های خشونت‌ آفرین به اسلام خدشه‌ای وارد نخواهد شد و اسلام ناب که مرزها را در نوردیده و در قلوب جهانیان وارد شده هرگز با این حیله‌های شما آسیبی نخواهد دید و حرکت آن در تسخیر قلوب جهانیان کند نخواهد شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها