کد خبر: 440368
|
۱۳۹۹/۰۷/۳۰ ۱۳:۱۵:۲۵
| |

سیدکاظم دلخوش، نماینده مجلس:

نمایندگان در بعضی از تصمیمات پشت پرده مجلس حضور ندارند

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس با اشاره به نشست‌های رئیس مجلس با وزرا برای بررسی مشکلات گفت: 290 نماینده که براساس قانون اساسی نماینده کل ملت هستند در بعضی از تصمیمات پشت پرده مجلس اصلاً حضور ندارند.

نمایندگان در بعضی از تصمیمات پشت پرده مجلس حضور ندارند
کد خبر: 440368
|
۱۳۹۹/۰۷/۳۰ ۱۳:۱۵:۲۵

اعتمادآنلاین| نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس با اشاره به نشست‌های رئیس مجلس با وزرا برای بررسی مشکلات گفت: 290 نماینده که براساس قانون اساسی نماینده کل ملت هستند در بعضی از تصمیمات پشت پرده مجلس اصلاً حضور ندارند.

سیدکاظم دلخوش اباتری، نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه 30 مهرماه 99) طی تذکر شفاهی در صحن علنی مجلس با استناد به اصل 77، 78 و 3 آیین‌نامه داخلی و اخطار اظهار داشت: در اصل هفتادوهفتم آمده عهدنامه‌ها، قراردادها و موافقت‌نامه‌های بین‌المللی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد و در اصل 78 تصریح شده هرگونه تغییر در خطوط مرزی ممنوع است مگر اصلاحات جزئی و در نهایت تصریح شده که باید به تصویب چهار پنجمین نمایندگان مجلس شورای اسلامی برسد.

وی افزود: طی سال‌های گذشته دو اتفاق افتاده که نخست بحث دریای خزر است که در تقسیمات آن اصلاً مجلس در جریان آن نبوده است که ما می‌خواهیم که این مسأله بررسی شود و دوم قراردادهایی که با کشور چین در برداشت از دریا و بعضی کارهایی که صورت می‌گیرد باید بگویم که اصلاً مجلس هیچ‌گونه اطلاعاتی از این موضوعات ندارد.

دلخوش اباتری گفت: ستاد کرونا در حال فعالیت است اما مشکلات روزبه‌روز در حال افزایش است. قرار بود نشستی در باره مسائل ضدعفونی‌کننده، ماسک و... و نحوه پیگیری از این وضعیت و مشکلاتی که برای بخش‌های مختلف ایجاد شده برگزار شود که نشست غیرعلنی در این زمینه هنوز اتفاق نیفتاده است.

وی خطاب به هیات‌رئیسه مجلس گفت: نشست غیرعلنی برگزار می‌شود اما نهایتا رئیس مجلس صحبت می‌کند که مشکلات این‌گونه و آن‌گونه است. این مشکلات را مردم کوچه و بازار هم می‌دانند و در انتها می‌گویند ما با 4 الی 5 نفر از وزرا جلسه می‌گذاریم، به عبارتی 290 نماینده که براساس قانون اساسی نماینده کل ملت هستند در بعضی از تصمیمات پشت پرده مجلس اصلاً حضور ندارند. بنابراین خواهش دارم که این موارد پیگیری و نتیجه اعلام شود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها