اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) شانزدهم مهر ماه 1399 هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالاتشان پاسخ دادند.

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟
کد خبر: 437518
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۶ ۱۴:۳۹:۴۱

اعتمادآنلاین| حسن روحانی، رئیس‌جمهوری در جلسه امروز هیات دولت گفت: از همه خواهش می‌کنم که سیاه‌نمایی و تخریب دولت را لااقل تا پایان کرونا تعطیل کنیم. حالا الان که کرونا و تحریم را باهم داریم اما لااقل تا پایان کرونا سیاه‌نمایی را کنار بگذاریم. والله، بالله هرچه اختلاف ما بیشتر شود، دشمن بیشتر استفاده می‌کند.

رییس جمهور با اشاره به لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی همه افراد اظهار کرد: همه مردم و همه مسئولان بدون استثنا باید پروتکل‌های بهداشتی را مراعات کنند. اگر این را زیر پا بگذاریم و به آن اهمیت ندهیم - که عقل و شرع و قانون هم به ما این را می‌گوید - آسیب می‌بینیم.

نمی‌توان در مسیر سیل ایستاد و گفت نمی‌ترسم!

رییس جمهور همچنین با اشاره‌ غیرمستقیم به لغو جلسه سران قوا، گفت: من هرگاه شک داشتم که جلسه‌ای را برگزار کنم یا نه؟ سمیناری باشد یا نه؟ اجتماعی تشکیل شود یا نه؟ از ستاد ملی مقابله با کرونا پرسیدم و هرچه گفتند، عمل کردم.

در پی لغو جلسه اخیر سران قوا که قرار بود به میزبانی مجلس برگزار شود، گمانه‌زنی‌های متعددی درباره علت این تصمیم‌گیری در رسانه‌ها مطرح شد که نقطه مشترک بیشتر آن‌ها بر حضور رئیس مجلس در بیمارستان‌ مبتلایان به کرونا و بازدید محمدباقر قالیباف از بخش‌های بستری مبتلایانِ وخیم این ویروس، تاکید می‌کرد.

مشروح گفت‌وگوهای محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور، رضا اردکانیان وزیر نیرو،‌ فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد،‌ محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با خبرنگاران را هم می توانید در لینک های زیر بخوانید.

اتفاقات عجیبی در حال رخ دادن است

محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور با انتقاد از رویکرد مجلس شورای اسلامی در مورد لغو جلسه اخیرا سران قوا گفت: جلسه اخیرا به دلیل پروتکل‌های بهداشتی لغو شد، ولی اتفاقات عجیبی در حال رخ دادن است.

وی افزود: در مجالس قبلی دو یا سه نفر بودند که از الفاظ نامناسب استفاده کرده و تند بودند، ولی در مجلس اخیرا تعداد آنها بیشتر شده است و این نوع ادبیات موجب تفرقه می‌شود. تا زمان انتخابات خیلی مانده اما برخی به اسم رسیدگی به مشکلات مردم سفر کرده و حرف‌های تبلیغاتی می‌زنند و انتظارات مردم را بالا می‌برند. در حالی که برای حل مشکلات مردم نباید شعار و تبلیغات انجام شود. از این جلساتی که اخیرا لغو شده زیاد اتفاق می‌افتد.

هرکس در بورس است باید عقل محاسبه‌گری‌اش بی‌وقفه کار کند

فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد در پاسخ به این پرسش که وزارت اقتصاد برای حمایت از سرمایه‌گذاران در بورس چه اقداماتی انجام می‌دهد، اظهار کرد: حمایت دولت از بازار سرمایه ، بنیادین است. مثلاً افزایش عمر بورس. در طول این سال‌ها حلقه مفقوده بازار سرمایه این بوده که بازگردانی توسط بنگاه‌ها به طور جدی مورد توجه نبوده است.

وی تاکید کرد: همیشه گفته‌ام که هرکس وارد بازار سرمایه می‌شود همواره باید عقل محاسبه‌گری او بی‌وقفه کار کند.

مصرف‌کنندگان بزرگ برق می‌توانند نیاز خود را از بورس انرژی تأمین کنند

رضا اردکانیان وزیر نیرو از موافقت هیئت وزیران با تامین برق مورد نیاز مصرف‌کنندگان بزرگ برق از طریق بورس انرژی خبر داد.

وی با بیان اینکه «شرکت توانیر خریدار انحصاری برق در کشور است»، توضیح داد: بیش از 60 درصد تولید برق کشور توسط بخش خصوصی انجام می‌شود و شرکت نیز برای پرداخت پول تولید کنندگان تابع قیمت‌های تکلیفی است؛ بههمین دلیل تولید کنندگان از اینکه دریافت وجه شان با فاصله زمانی قابل ملاحظه‌ای صورت گرفته است گله مندند. در این راستا در جلسه امروز هیئت وزیران پیشنهاد وزارت امور اقتصاد و دارایی به دستگاه‌های مرتبط مبنی بر اینکه مصرف کنندگان بزرگ که شامل مصرف کنندگان پنج مگاوات و بالاتر هستند، برق شان را از بازار بورس انرژی دریافت کنند، موافقت کردند.

آغاز واریز مرحله پنجم تسهیلات پایدار اشتغال روستایی

محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آغاز واریز مرحله پنجم تسهیلات پایدار اشتغال روستایی از محل صندوق توسعه ملی به میزان هشت هزار میلیارد تومان خبر داد و گفت: منابع از محل صندوق توسعه ملی در اختیار بانک توسعه تعاون، کشاورزی، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید برای پرداخت تسهیلات متقاضیان در نوبت اشتغال‌های پایدار روستایی قرار گرفت.

در جلسه امروزهیات وزیران همچنین آیین نامه اجرایی انضباط اجتماعی و ایمنی راه‌ها و اصلاح آیین نامه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی به تصویب رسید.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها