کد خبر: 436734
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۲ ۱۴:۴۴:۴۵
| |

آذر منصوری، قائم مقام حزب اتحاد ملت در یادداشتی نوشت:

دست از این گفتار و رفتار بردارید آقای امام جمعه

قائم مقام حزب اتحاد ملت در واکنش به اظهارات امام جمعه اصفهان نوشت: بارها گفته‌ام و باز هم می‌گویم؛ راهی جز ترویج اسلام رحمانی در گفتار و عمل باقی نمی‌ماند و اولین گام پذیرش حق انتخاب پوشش برای نیمی از جمعیت کشور است.

دست از این گفتار و رفتار بردارید آقای امام جمعه
کد خبر: 436734
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۲ ۱۴:۴۴:۴۵

اعتمادآنلاین| آذر منصوری، قائم مقام حزب اتحاد ملت در کانال تلگرامی خود در واکنش به اظهارت اخیر امام جمعه اصفهان نوشت: ندا، سهیلا، مریم و مرضیه و ... هیچ وقت لحظه لحظه‌های پاییز سال 94 را از یاد نمی‌برند. آن‌ها مانند هر روز مشغول رفت و آمد در خیابان های شهر اصفهان بودند و ناگهان مورد حمله اسیدپاشان قرار گرفتند. اسیدپاش ناگهان ظرفی از اسید بر بدن‌ها و صورت‌ آنها ریخت و فرار کرد.

تعداد دخترانی که قربانی اسیدپاشان اصفهانی شدند در بعضی منابع تا 12 نفر هم اعلام شده بود و در نهایت همه آنها موضوع را رسانه ای نکردند، اما همان چند نفر باعث شدند که موضوع با پیگیری های زنان مجلس دهم تا تعیین اشد مجازات برای اسیدپاشان پیش برود.

هر چند پرونده آنها در سال 97 به گونه ای که انتظار نمی رفت مختومه شد و هیچ وقت اسید پاش یا اسید پاشان اصفهانی شناسایی و مجازات نشدند!!

اما این روایت تلخ از کجا آغاز شد؟ موضوع پوشش زنان و مناقشه ای که بر سر آن وجود دارد و روزبروز ابعاد وسیع تری به خود می گیرد، در سال 94 به موضوع سخنان امام جمعه اصفهان در یکی از خطبه های نماز جمعه تبدیل شد و او استقاده از چوب تر برای به تعبیر خودشان برای تنبیه بدحجابان استفاده کرده بود.

در همان مقطع نیز عده ای هشدار دادند که این نوع موضع گیری از تریبون نماز جمعه ممکن است فضا را برای زنان این شهر ناامن کنند و عده ای در خود احساس تکلیف کنند و هر جا تشخیص بدهند که نیروی انتظامی از عهده این کار بر نمی آید و چوب ترش اثر ندارد، با روش خود چوب های ترشان را بالا ببرند و زنان بدحجاب را طوری بترسانند و ادب کنند که بساط بدحجابی برای همیشه از این شهر و این استان برچیده شود.

به فاصله کمی از این سخنرانی فاجعه تلخ اسیدپاشی های زنجیره ای در شهر اصفهان شروع شد که بعدها روشن شد این حملات اسیدی ریشه خانوادگی نیز نداشته است.

به رغم اعتراضات وسیع هیچیک از عاملان حملات اسیدی اصفهان شناسایی نشدند و در نهایت سال 97 نیز اعلام کردند که رسیدگی به این پرونده خاتمه پیدا کرده است.

در طول این سالها با اینکه بعضی از این زنان خود به نمادی برای مقابله با خشونت علیه زنان تبدیل شده اند، اما خود این مبارزه می تواند و باید تصویر روشنی از آسیبهای روحی و جسمی آنها به خود و جامعه باشد.

اینکه در طول این سالها با وجود این رنج مداوم لایحه منع خشونت و تامین امنیت زنان هنوز به سرانجامی نرسیده است نیز از معماهایی است که پاسخی برای آن ارائه نمی شود.

اینکه امام جمعه اصفهان بدون توجه به ابعاد مناقشه ای که بر سر پوشش زنان ایران بالا گرفته است، مجددا از ناامن کردن فضا برای به تعبیر خودشان بدحجابان استفاده می کند و برای توجیه گفته می شود که لابد نیروی انتظامی که بزرگترین و اصلی ترین مأموریتش حفاظت از جان انسانها و تامین امنیت شهروندان است، باید این مأموریت را به انجام برساند، ناگفته پیداست که به چه نتایجی ختم خواهد شد.

کاش این امام جمعه و امام جمعه های دیگر و دیگرانی که همچنان در فکر چوب ترند، لااقل گزارش مرکز پژوهش های مجلس را در ارتباط با عملکرد جمهوری اسلامی در ارتباط با پوشش زنان ایران (حجاب اجباری) بخوانند و بپذیرند که این چوب تری که به تصور خودشان می تواند بساط بدحجابی زنان ایران را جمع کند، نه تنها نتیجه مورد نظر آنها را تامین نخواهد کرد، بلکه بر مناقشات، خشونت ها و تقابل ها و شکاف های جامعه امروز ایران دامن خواهد زد و طبیعی است بهترین دستمایه برای کسانی است که در جستجوی اهرم فشار جدیدی علیه ایران هستند.

بارها گفته ام و باز هم می گویم؛ راهی جز ترویج اسلام رحمانی در گفتار و عمل باقی نمی ماند و اولین گام پذیرش حق انتخاب پوشش برای نیمی از جمعیت کشور است.

نتیجه همه راه های طی شده در این سالها که ناقض این حق بوده، چیزی جز شکاف و بی اعتمادی بین حاکمیت و مردم و نیز دین گریزی به دنبال نداشته است.(گزارش مرکز پژوهش های مجلس را بخوانید.)

تا دیر نشده دست از این گفتار و رفتار بردارید آقای امام جمعه.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها