محمد هاشمی، رئیس سازمان صداوسیما در دهه ۶۰، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» مطرح کرد:

چرا تندروها متوجه نمی‌شوند نمی‌توانند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را نادیده بگیرند؟

محسن هاشمی گفت: عده‌ای در داخل همواره می‌کوشند تا به طریقی یاد و خاطره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را در اذهان عمومی کمرنگ کنند. شما که در کار خبر هستید، باید بروید و از آنها بپرسید که چرا متوجه نمی‌شوند نمی‌توانند هاشمی را نادیده بگیرند.

چرا تندروها متوجه نمی‌شوند نمی‌توانند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را نادیده بگیرند؟
کد خبر: 435529
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۸ ۰۵:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| سعید شمس- حذف و سانسور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از تاریخ دفاع مقدس رویکردی است که در سال های گذشته یه طور مداوم از سوی صداوسیما پی گرفته شده است. در حالی نقش آیت‌الله هاشمی در دفاع مقدس نادیده گرفته و بر لجبازی‌های بی‌مورد اصرار می‌شود که گره‌های کوری در جامعه و به خصوص در زندگی مردم افتاده است. از سوی دیگر این سوال در اذهان نقش می‌بندد که چرا عده‌ای به جای کمک به عبور از این بزنگاه دشوار، همچنان روش‌های رادیکالی و بی‌نتیجه را ترجیح می‌دهند؟

محمد هاشمی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در این‌ باره اظهار داشت: عده‌ای در داخل همواره می‌کوشند تا به طریقی یاد و خاطره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را در اذهان عمومی کمرنگ کنند. شما که در کار خبر هستید، باید بروید و از آنها بپرسید که چرا متوجه نمی‌شوند نمی‌توانند هاشمی را نادیده بگیرند.

رئیس سازمان صداوسیما در دهه 60 توضیح داد: آیت‌الله هاشمی چهره‌ای تاریخ‌ساز در انقلاب است و مردم هم همیشه ایشان را یکی از ارکان اصلی نظام و انقلاب می‌دانند. هر اتفاقی بیفتد محال است مردم ایشان را فراموش کنند. به همین دلیل مسئولان صداوسیما و ارگان‌های دیگری که علیه مرحوم هاشمی جوسازی می‌کنند باید درباره رفتار و رویکرد حوزه مسئولیت‌شان پاسخی قانع‌کننده داشته باشند.

او تصریح کرد: اتفاق بد این است که عده‌ای در درون کشور به فکر تفرقه‌سازی هستند و تمام کارهای لازم را برای تفرقه‌افکنی و همچنین تخریب چهره‌های موثر انقلاب انجام می‌دهند. البته این نکته را نباید فراموش کنیم که مردم از قشرهای مختلف از آنچه در همه این سال‌ها گذشته آگاهی‌ کافی دارند پس خرابکاران بدانند، نمی‌توانند افکار غلط را در جامعه جاری کنند.

هاشمی در ادامه افزود: این نوع رویکردها در شرایطی مشاهده می‌شود که مردم به دلیل گرانی‌های اخیر و افزایش آمار بیکاری و گرفتاری‌های دیگر بیشتر به فکر راهی هستند تا بلکه کشور از این بزنگاه دشوار خارج شود. بی‌توجهی به خالی شدن هرچه بیشتر سفره‌های مردم، دردسرهای زیادی به ما تحمیل خواهد کرد.

او ادامه داد: مشکلات به قدری زیاد شده است که بخش زیادی از جامعه نسبت به آینده خود واقعاً احساس خطر می‌کند‌. در چنین شرایط بدی نه تنها دولت بلکه کل نظام باید همتی جدی به خرج دهد تا ان‌شاءالله روزی را ببینیم که نگرانی‌های مردم بابت خرید مایحتاج اصلی به کمترین حالت ممکن خود برسد. همچنین این توضیح هم لازم است که ادامه گرانی‌های اخیر و وضعیتی که مردم تحمل می‌کنند در شأن ایران و ایرانی نیست.

محمد هاشمی در پایان گفت: امیدوارم تندروها و آنهایی که منافع ملی را نادیده می‌گیرند به خود بیایند و بفهمند کارهایشان به ضرر مردم است و اگر در رفتارشان تجدیدنظر نکنند، از سوی همین مردم به حاشیه رانده خواهند شد و چاره‌ای جز در حاشیه ماندن و از دست دادن فرصت تاثیرگذاری نخواهند داشت.

چکیده گفت‌وگو با محمد هاشمی

-می‌‌خواهند خاطره آیت‌الله هاشمی را کمرنگ کنند

-آیت‌الله هاشمی چهره‌ای تاریخ‌ساز در انقلاب است

-هر اتفاقی بیفتد محال است مردم آیت‌الله هاشمی را فراموش کنند

-مسئولان صداوسیما و ارگان‌های دیگری که علیه مرحوم هاشمی جوسازی می‌کنند باید درباره رویکرد حوزه مسئولیت‌شان پاسخی قانع‌کننده داشته باشند

-خرابکاران نمی‌توانند افکار غلط را در جامعه جاری کنند

-بی‌توجهی به خالی شدن هرچه بیشتر سفره‌های مردم، دردسرهای زیادی به ما تحمیل خواهد کرد

-وضعیتی که مردم تحمل می‌کنند‌ در شأن ایران و ایرانی نیست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها