کد خبر: 434186
|
۱۳۹۹/۰۶/۳۱ ۱۲:۳۳:۴۰
| |

ابوالفضل ابوترابی، نماینده مجلس:

طرح تشکیل استان‌ها در مجلس به شورای نگهبان ارسال می‌شود

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس گفت: طرح تشکیل استان‌های جدید در مجلس مطرح شده است و به شورای نگهبان ارسال می‌شود.

طرح تشکیل استان‌ها در مجلس به شورای نگهبان ارسال می‌شود
کد خبر: 434186
|
۱۳۹۹/۰۶/۳۱ ۱۲:۳۳:۴۰

اعتمادآنلاین| نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تشکیل استان‌ها در مجلس مطرح شده است و به شورای نگهبان ارسال می‌شود.


ابوالفضل ابوترابی، نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعلام وصول طرح استان گلساران از سوی هیات‌رئیسه قوه مقننه، اظهار داشت: تقسیم استان‌ها در راستای تمرکززدایی و کاهش بوروکراسی اداری مطرح شده است.

وی در همین راستا، افزود: در زمان حاضر 5 استان کشور باید تقسیم‌بندی شود و زمانی که کار با هزینه خوبی به سرانجام برسد، اخطار اصل 75 قانون اساسی برطرف می‌شود.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس بیان داشت: در راستای تمرکززدایی و کاهش بوروکراسی اداری و همچنین حل مشکلات مردم، باید استان‌های اصفهان، کرمان، فارس به دو قسمت و استان سیستان و بلوچستان به سه قسمت تقسیم شوند.

ابوترابی تصریح کرد: نظر مسئولان استان‌ها، ملاک تقسیم این مناطق نیست. طرح تشکیل استان‌ها در مجلس مطرح شده است و به شورای نگهبان ارسال می‌شود.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس با اشاره به طرح استان گلساران، بیان داشت: طرح تشکیل استان گلساران، به‌نفع استان اصفهان است و باعث می‌شود بودجه برخی شهرستان‌های اصفهان از تهران تأمین شود.

سیدمحسن دهنوی، عضو هیات رئیسه مجلس روز چهارشنبه (19 شهریورماه) طرح ایجاد استان گلساران را اعلام وصول کرد.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها