کد خبر: 430784
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۵ ۱۴:۵۲:۱۳
| |

سلیمی، نماینده مردم محلات در مجلس:

جریاناتی که علیه مجلس فضاسازی می‌کنند از استقلال مجلس می‌ترسند

نماینده مردم محلات در مجلس به جزئیات ایجاد ساختار «قرارگاه تحول مجلس» و همچنین حاشیه‌سازی‌های برخی از جریانات سیاسی درباره این موضوع اشاره کرد و گفت: آقایانی که به هر کیفیت علیه مجلس فضاسازی می‌کنند از استقلال مجلس می‌ترسند و دوست دارند مجلس به همان شکل سابق باشد.

جریاناتی که علیه مجلس فضاسازی می‌کنند از استقلال مجلس می‌ترسند
کد خبر: 430784
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۵ ۱۴:۵۲:۱۳

اعتمادآنلاین| نماینده مردم محلات در مجلس گفت: آقایانی که علیه قرارگاه تحول مجلس حاشیه‌سازی می‌کنند از استقلال مجلس می ترسند و می‌خواهند مجلس به همان شکل سابق باشد تا کارآیی لازم را نداشته باشد.

علیرضا سلیمی به جزئیات ایجاد ساختار «قرارگاه تحول مجلس» و همچنین حاشیه‌سازی‌های برخی از جریانات سیاسی درباره این موضوع اشاره کرد و گفت: مجلس یازدهم با شعار ایجاد تحول روی کار آمده است و قطعا باید این کار انجام شود.

وی در ادامه افزود: برخی‌ها برای اینکه تحول اساسی شکل نگیرد به تخریب و هجمه علیه مجلس متوسل شدند تا شاید بتوانند با این کار خود مجلس را دچار انفعال کنند غافل از اینکه مجلس به دنبال تحول بنیادین بوده و تا رسیدن به یک مجلس در تراز انقلاب راه خود را ادامه خواهد داد.

این نماینده مردم به جزئیات ایجاد «قرارگاه تحول مجلس» اشاره و تاکید کرد: ایجاد قرارگاه تحول به این معنا نبوده که مجلس بخواهد استقلال خود را با شخصی و یا چیزی تبادل کند؛ اتفاقا مستقل بودن مجلس یکی از مواردی بوده که در این قرارگاه با جدیت خاص دنبال خواهد شد؛ زیرا تا به الان نبود استقلال کافی در مجلس یکی ایرادات اساسی به‌شمار می‌رفت.

نماینده مردم محلات در ادامه افزود: آقایانی که به هر کیفیت علیه مجلس فضاسازی می‌کنند از استقلال مجلس می‌ترسند و دوست دارند مجلس به همان شکل سابق باشد.

سلیمی تصریح کرد: ایجاد قرارگاه تحول به این معنا نیست که ارگانی یا نهادی بخواهد در مجلس دخالت کند؛ درواقع این قرارگاه به دنبال استفاده از ظرفیت علمی و پژوهشی سایر نهادها خواهد بود.

وی اظهار کرد: الان در جلسات علنی مجلس کارشناسان دولت، معاونان پارلمانی وزارتخانه‌ها نیز حضور دارند آیا حضور معاونین پارلمانی دخالت در مجلس به حساب می‌آید؛ قطعا اینگونه نخواهد بود صرفا از ظرفیت علمی آنها استفاده می‌شود؛ بنابراین شورای نگهبان هم به عنوان نهادی که یک پژوهشگاه دارد ما باید از ظرفیت علمی این پژوهشگاه استفاده کنیم پس کجای این کار ایراد دارد؟ بالاخره همانطور که از ظرفیت علمی مرکز پژوهش‌ها، دولت و سایر نهادها استفاده می‌شود از پتانسیل علمی این نهاد هم باید به عنوان مشاوره بهره لازم برده شود.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها