کد خبر: 430197
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۲ ۱۵:۳۹:۳۶
| |

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس مطرح کرد:

ضرورت بازتعریف واژه «رجل سیاسی» در انتخابات ریاست جمهوری

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس به ضرورت باز تعریفِ واژه «رجل سیاسی» برای کاندیداشدن افراد در انتخابات ریاست‌جمهوری اشاره کرد و گفت: باید تعریف درستی از این واژه ارائه شود تا اظهارنظرها اینقدر متفاوت نشود.

ضرورت بازتعریف واژه «رجل سیاسی» در انتخابات ریاست جمهوری
کد خبر: 430197
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۲ ۱۵:۳۹:۳۶

اعتمادآنلاین| حسین محمد صالحی دارانی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی گفت: بازتعریف واژه "رجل سیاسی" برای کاندیدا شدن افراد در انتخابات ریاست جمهوری ضروری است.

حسین محمد صالحی دارانی درخصوص "طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری" که به کمیسیون شوراهای مجلس ارجاع شده است، اظهار کرد: هنوز تصمیمی در این خصوص گرفته نشده است چراکه هنوز قانون شوراها و این طرح در کارگروه تخصصی در حال بررسی است تا بعد به کمیسیون بیاید و سپس قانون انتخابات ریاست جمهوری بررسی جامع‌تر می‌شود.

وی با بیان اینکه هنوز درخصوص اصلاح انتخابات ریاست جمهوری اصلاحی رخ نداده است، افزود: اما درخصوص شوراهای شهر قرار است شهر و روستا را از یکدیگر تفکیک کنیم تا شرایط انتخاب شوندگان و کاندیداها تغییر کند. چون تعداد زیادی از شوراها را روستاها تشکیل می‌دهند، که باید این روستاها را طبق طرح ویژه‌تر بررسی کنیم چراکه برخی روستاها اصلاً کاندیدا ندارند و تسهیل شرایط در کاندیدا شدن امکان حضور افراد بیشتر در صحنه را فراهم می‌کند.

این عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: بحث احراز صلاحیت کاندیداهای شوراها نیز مطرح است که پیشنهاد داده شده بود تأیید صلاحیت‌ها به شورای نگهبان واگذار شود که در بحث اولیه این پیشنهاد رد شد و شورای نگهبان اعلام کرد به دلیل مشغله زیاد نمی‌تواند حجم زیاد کاندیداهای شوراها را بررسی کند.

محمد صالحی دارانی به ضرورت باز تعریفِ واژه "رجل سیاسی" برای کاندیدا شدن افراد در انتخابات ریاست جمهوری اشاره و تصریح کرد: باید تعریف درستی از این واژه ارائه شود تا اظهار نظرها این قدر متفاوت نشود. طرح اصلاح انتخابات ریاست جمهوری در صورت تصویب مزایای زیادی دارد. برای مثال هر کسی نمی‌تواند به عنوان رجل سیاسی برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کند و در نتیجه تعداد کاندیداها زیاد نمی‌شود.

نماینده مردم چادگان و فریدن در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: البته "رجل سیاسی" باید مختص انتخابات ریاست جمهوری باشد و به انتخابات شوراهای شهر و روستا تعمیم نیابد چون حتی برخی مناطق کاندیدا برای شوراها ندارند. چهار کارگروه در کمیسیون شوراها داریم که یکی از این کارگروه‌ها به طور ویژه طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری را بررسی می‌کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها