کد خبر: 430154
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۲ ۱۳:۵۴:۴۹
| |

جلیل دارا، رئیس بسیج اساتید دانشگاه‌های تهران:

تمدن‌سازی اسلامی نهاد مهم علمی تمدن‌ساز دانشگاه است

رئیس بسیج اساتید دانشگاه‌های تهران در نشست تشکیلاتی بسیج اساتید دانشگاه علامه طباطبایی گفت: تمدن‌سازی اسلامی بر پایه علم تمدن‌ساز و همت بالای نخبگان و دانشگاهیان شکل می‌گیرد و نهاد مهم علمی تمدن‌ساز دانشگاه است.

تمدن‌سازی اسلامی نهاد مهم علمی تمدن‌ساز دانشگاه است
کد خبر: 430154
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۲ ۱۳:۵۴:۴۹

اعتمادآنلاین| جلیل دارا، رئیس بسیج اساتید دانشگاه‌های تهران در نشست تشکیلاتی بسیج اساتید دانشگاه علامه طباطبایی که با عنوان نقش دانشگاه تمدن ساز در بیانیه گام دوم برگزار شد، بیان کرد: تمدن‌سازی اسلامی بر پایه علم تمدن‌ساز و همت بالای نخبگان و دانشگاهیان شکل می‌گیرد و نهاد مهم علمی تمدن ساز دانشگاه است.

وی ضمن اشاره به رقیب تخریب‌گر تمدن اسلامی یعنی تمدن غربی بیان داشت: خواه ناخواه ما در مواجهه تمدنی با غرب قرار گرفته‌ایم و زمانی می‌توانیم دست برتر داشته باشیم که اقتدار علمی خود را حفظ وتقویت کنیم و از این اقتدار جهت نقش‌آفرینی در تمدن‌سازی اسلامی بهره ببریم.

دارا تفاوت تمدن اسلامی با تمدن غربی را استمداد تمدن اسلامی از علم مبتنی بر تفکر وحیانی و وحدانیت دانست که بر جنبه‌های مادی و معنوی بشریت به صورت توامان تاکید دارد درحالی‌که تمدن غربی بر پایه اومانیسم و طبیعت‌گرایی صرف شکل یافته است که آثار مخربی نیز برای جوامع بشری داشته است.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه‌های تهران جایگاه علوم انسانی به طور عام و نقش دانشگاه علامه طباطبایی بطور خاص در شکل‌دهی سازه‌های تمدن نوین اسلامی که مورد توجه مقام معظم رهبری است را راهبردی دانست. از طرفی ضمن ضرورت بر نقش ساختار _کارگزار، نقش اساتید دانشگاه را به‌عنوان کارگزار این جریان، موثر و حیاتی ارزیابی کرد.

وی با بیان اینکه تحقق تمدن نوین اسلامی مستلزم شکل‌گیری دانشگاه تمدن ساز است، گفت: انتظار می‌رود اساتید بسیجی متخصص در رشته‌های مختلف به ویژه علوم انسانی، پیشگامان محقق نمودن آموزه‌های بیانیه گام دوم با عنایت به ترسیم تمدن نوین اسلامی باشند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها