کد خبر: 429263
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۸ ۱۰:۴۶:۰۵
| |

پورمختار، نماینده ادوار مجلس:

سند «اصلاح نظام حقوقی کشور» تاثیری در ساختار حقوقی کشور ندارد

نماینده ادوار مجلس گفت: سند «اصلاح نظام حقوقی کشور» شبیه جمع‌آوری حقوق شهروندی است و اصلاح نظام حقوقی کشور با جمع‌آوری قوانین و مقررات صورت نمی‌گیرد، زیرا ریشه در تمامی دستگاه‌ها دارد.

سند «اصلاح نظام حقوقی کشور» تاثیری در ساختار حقوقی کشور ندارد
کد خبر: 429263
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۸ ۱۰:۴۶:۰۵

اعتمادآنلاین| نماینده ادوار مجلس گفت: سند «اصلاح نظام حقوقی کشور» اصلاحی در نظام حقوقی کشور ایجاد نمی‌کند.


محمدعلی پورمختار نماینده ادوار مجلس با اشاره به رونمایی از پیش‌نویس سند «اصلاح نظام حقوقی کشور» از سوی معاونت حقوقی ریاست جمهوری اظهار کرد: سند «اصلاح نظام حقوقی کشور» شبیه جمع‌آوری حقوق شهروندی است و اصلاح نظام حقوقی کشور با جمع‌آوری قوانین و مقررات صورت نمی‌گیرد، زیرا ریشه در تمامی دستگاه‌ها دارد.

او ادامه داد: اصلاح نظام حقوقی کشور باید در هر سه قوه صورت گیرد و رویکردی روشن و مشخص همراه آن باشد، در حال حاضر ایرادات سند رونمایی شده توسط دولت و مشکلات آن در گزارش معاون حقوقی ریاست جمهوری ذکر نشده و تنها خبر رونمایی از آن منتشر شده است.

نماینده ادوار مجلس تصریح کرد: انتظار می‌رفت که اصلاح نظام حقوقی کشور 7سال پیش انجام می‌گرفت تا مردم و حقوقدانان بتوانند آثار آن را درک کنند، در 9 ماه باقی‌مانده به پایان کار دولت ممکن است اصلاحی صورت نگیرد و تنها اسمی از آن باقی بماند.

پورمختار یادآور شد: بنده تصور می‌کنم که سند «اصلاح نظام حقوقی کشور» اثری نخواهد داشت و اصلاحی در نظام حقوی کشور ایجاد نمی‌کند.

پیش‌نویس سند اصلاح و توسعه نظام حقوقی کشور هفته گذشته و همزمان با هفته دولت توسط معاون حقوقی رئیس جمهور و جمعی از وکلا، مدیران حقوقی و استادان رشته حقوق در دانشگاه‌های کشور رونمایی شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها