محمدتقی رهبر، امام جمعه موقت اصفهان، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

گاندی با الگو گرفتن از کربلا انگلیس را شکست داد

محمدتقی رهبر گفت: نزد بسیاری از شخصیت‌های برجسته عضر حاضر، امام حسین (ع) الگوی بی‌بدیل است؛ مثلاً گاندی مبارز آزادی‌خواه هند گفته است، با اطلاعاتی که از مطالعه رویداد کربلا داشتم توانستم انگلیسی‌ها را شکست دهم. حتی گاندی به تبعیت از 72 تن از اصحاب کربلا، با 72 همراه به مقر سازمان ملل رفت.

گاندی با الگو گرفتن از کربلا انگلیس را شکست داد
کد خبر: 429040
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۹ ۰۶:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| با اینکه نزیک به 1400 سال از دهمین روز از سال 61 هجری قمری می‌گذرد، اما عاشورا و آنچه امام حسین(ع) در آن مقطع تاریخی بیان کرد‌ه‌اند، همچنان مورد توجه و به نوعی چراغ هدایت است.

محمدتقی رهبر، امام‌جمعه موقت اصفهان، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین اظهار داشت: بنده چند سال پیش کتابی با عنوان «کربلا نقشه راه» نوشتم که در آن تاکید کرده‌ام، امام حسین (ع) راه آزادی، راه سرافرازی و راه صداقت را در ادامه مسیری که انبیا پیموده‌اند، به مردم نشان داده است. در واقع امام حسین دین را در حالی که در ورطه سقوط بود از کمرنگ شدن نجات داد، در این راه با کسانی که بازیچه دست یزیدیان شده بودند به مقابله برخاست و از دار و ندارش به سادگی گذشت تا دینی که رسول‌الله بنا نهاده بود روی زمین نماند.

او در ادامه گفت: امام حسین (ع) همه تلاشش را به کار گرفت تا با دین‌ستیزی، ریا، دروغ و فریب مبارزه کند و به همین دلیل دشواری‌هایی که در مسیر بودند در انگیزه و اراده ایشان هیچ خللی وارد نکرد. امام حسین (ع) در کربلا همچنین به همه انسان‌ها این درس را داد که اگر نیت خیر باشد و اصلاح هدف، حتی می‌توان با دست خالی به مقابله با گروهی تا بُن دندان مسلح رفت؛ یعنی عاشوراییان که 72 تن بودند انقلابی رقم زدند که بعد از 14 قرن نه تنها کمرنگ نشده است بلکه روزبه‌روز قشرهای بیشتری را به سوی خود جلب می‌کند. برای ثابت کردن این موضوع می‌توان به راهپیمایی‌ اربعین اشاره کرد که هر سال نسبت به سال گذشته باشکوه‌تر برگزار می‌شود.

او تصریح کرد: نزد بسیاری از شخصیت‌های برجسته عضر حاضر، امام حسین (ع) الگوی بی‌بدیل است؛ مثلاً گاندی مبارز آزادی‌خواه هند گفته است، با اطلاعاتی که از مطالعه رویداد کربلا داشتم توانستم انگلیسی‌ها را شکست دهم. گاندی به تبعیت از 72 تن از اصحاب کربلا، با 72 همراه به مقر سازمان ملل رفت.

محمدتقی رهبر در پایان گفت:‌ تاکید می‌کنم که در عزای امام حسین (ع)،‌ در کنار گریه و مویه، درباره نیت قیام عاشورا تفکر کنیم و همچنین با مراجعه به اسناد رسمی، اظهارات و توصیه‌های امام سوم شیعیان را به دقت بخوانیم و در رفتار و کردار روزمره آنها را لحاظ کنیم.

چکیده گفت‌وگو با محمدتقی رهبر

-عاشورا دین را از کمرنگ شدن نجات داد

-امام حسین با دست خالی به مقابله با گروهی تا بن دندان مسلح رفت

-راهپیمایی‌ اربعین هر سال باشکوه‌تر برگزار می‌شود

-درباره نیت قیام عاشورا تفکر کنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها