کد خبر: 429008
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۶ ۱۵:۱۴:۲۵
| |

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران:

مردم به شمال ایران سفر نکنند

یک عضو مجمع نمایندگان استان مازندران با اشاره به شیوع کرونا در استان‌های شمالی کشور از مردم درخواست کرد که به استان‌های شمالی سفر نکنند.

مردم به شمال ایران سفر نکنند
کد خبر: 429008
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۶ ۱۵:۱۴:۲۵

اعتمادآنلاین| محمدعلی محسنی بندپی عضو مجمع نمایندگان استان مازندران اظهار کرد: با توجه به اینکه تا چند سال آینده کرونا به عنوان بیماری محسوب می‌شود باید با آن زندگی کنیم و مراقبت‌های لازم را داشته باشیم. در وهله اول از سفرها و تجمعات غیرضروری پرهیز شود اگر هم بنا به دلایلی ناگزیر به سفر و تجمع هستیم تجمع بالای 10 نفر نباشد و در آن فاصله اجتماعی رعایت شود. استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده هم ضروری است.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تأکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زندگی مردم گفت: ما در پیک اول کرونا از جمله کشورهای موفقی بودیم که توانستیم کرونا را کنترل کنیم، اما بعد به دلیل رعایت نکردن فاصله اجتماعی و پروتکل‌های پیشگیرانه، شرایط بدی ایجاد شد. با مقایسه وضعیت کشورمان با ایتالیا به این نتیجه می‌رسیم که در دورانی در ایتالیا روزانه 850 نفر به دلیل ابتلا به کرونا فوت می‌کردند و ما آمار بسیار پایینی داشتیم امروز تعداد فوتی‌ها در ایتالیا به زیر 5 نفر رسیده و آمار در کشور ما بسیار بالا رفته است. نگرانی از این است که در پیک سوم شاهد شیوع بالای کرونا در کشور باشیم.

نماینده نوشهر با اشاره به وضعیت استان مازندران گفت: تقریبا وضعیت 80 درصد شهرهای استان مازندران قرمز و زرد است به همین دلیل ما از مردم می‌خواهیم برای آنکه بیشتر از این فشار بر دوش کادر درمان نباشد از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند. درست است که شمال از مناطق بسیار پرجاذبه گردشگری به شمار می‌آید اما مردم برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا و مبتلا نشدن به این ویروس فعلا سفری به شهرهای شمالی کشور نداشته باشند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها