افزایش حداقل دستمزد کارگران در دستورکار سازمان بازرسی

رئیس سازمان بازرسی گفت: اجرای افزایش حداقل دستمزد کارگران را به طور جدی پیگیری خواهیم کرد تا در روزهای آینده بتوانیم خبر خوبی به آنها بدهیم.

افزایش حداقل دستمزد کارگران در دستورکار سازمان بازرسی
کد خبر: 427862
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۱ ۰۸:۴۰:۰۶

اعتمادآنلاین| درویشیان، رییس سازمان بازرسی کل کشور در خصوص اظهارات اخیر معاون وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اینکه 91 میلیون کدملی دارای ملک هستند و ورود سازمان بازرسی به این موضوع، گفت: تاکنون بررسی در این خصوص صورت نگرفته اما به طور کلی موضوع مسکن از جمله اولویت‌های بررسی و پیگیری ما بوده و هست و به همکاران تأکید کرده‌ایم که به صورت فوق‌العاده این موضوع را پیگیری کنند.

وی افزود: نسبت به مالیات بر خانه‌های خالی که البته قانون آن نهایی نشده و هم نسبت به تکالیف وزارت مسکن در رابطه با ایجاد و احداث مسکن و راه‌اندازی سامانه املاک و همچنین نسبت به ترک فعل‌هایی که در راستای مسکن در گذشته توسط مسئولان انجام شده، بررسی‌هایی صورت گرفته و این مسائل از جمله موضوعاتی است که ما در حال پیگیری آنها هستیم و نتایج آن را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

رییس سازمان بازرسی در خصوص عملیاتی و اجرایی شدن افزایش حداقل دستمزد کارگران گفت: در حال پیگیری این موضوع هستیم و باید در هیأت وزیران بررسی شود، چون شورای عالی کار مصوب کرده و در دستور کار هیأت وزیران قرار گرفته است و ما پیگیری می‌کنیم که ان‌شاالله زودتر عملیاتی شود.

وی در خصوص تمدید افزایش حقوق‌ها در نیمه دوم سال نیز بیان کرد: حسب جلسه‌ای که ما با مسئولان دولتی داشتیم، تمدید افزایش حقوق در شش ماهه دوم سال توسط آنها پیشنهاد شد و مسئولان گفتند که تجدیدنظری در نیمه دوم سال خواهند داشت.

رییس سازمان بازرسی با بیان اینکه ملاک ما قانون است، افزود: بازنگری دو مرتبه در سال، تکلیف فانونی نیست؛ مسئولان می‌توانند این کار را انجام دهند اما اینکه هر سال باید طبق قانون متناسب با تورم حقوق پایه کارگران را تعیین کنند، قانون است که ما نیز این موضوع را پیگیری کردیم و علیرغم اینکه افزایش این 5 درصد بسیار مشکل بود، اما خوشبختانه اضافه شد و اجرای این را به طور جدی پیگیری خواهیم کرد بلکه در روزهای آینده بتوانیم خبر خوبی بدهیم.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها