داریوش قنبری:

باورهای مذهبی پشت بخش بهداشت و درمان بسیج شود

یک فعال سیاسی گفت: کارشناسان دینی، صدا و سیما و سایر رسانه‌ها با توجه به شرایط روز تلاش کنند تا باورهای مذهبی را پشت بخش بهداشت و درمان جامعه بسیج کنند.

باورهای مذهبی پشت بخش بهداشت و درمان بسیج شود
کد خبر: 426529
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۶ ۰۸:۵۵:۴۰

اعتمادآنلاین| داریوش قنبری در ارتباط با توجه به نذر سلامتی در ایام محرم اظهار کرد: به خاطر کرونا تعداد زیادی از مردم ما شغل و درآمدشان را از دست دادند و نیاز به مساعدت دارند. با توجه به شرایطی که کرونا برای جامعه جهانی و جامعه ما ایجاد کرده، باید به مسائل اقتصادی و اجتماعی ناشی از کرونا واقع‌بینانه و با چاشنی کمک رسانی نگاه کنیم.

وی با اشاره به در پیش بودن ایام محرم گفت: به جای اینکه مانند سنوات گذشته در ایام محرم اقلامی تهیه و بین دسته‌های عزاداری ارائه شود بهتر است نیازمندان واقعی شناسایی و نذرهای مردمی در قالب کمک به طبقات نیازمند میان آنان پخش شود.

این فعال سیاسی گفت: خوب است تا صاحب نظران دینی هم این موضوع را توضیح و تبیین کنند که تغییر نوع نذر در چنین شرایطی نه تنها مشکل دینی ندارد بلکه پسندیده هم است. در این میان کمک به مراکز درمانی را هم نباید فراموش کنیم. برخی مراکز درمانی اوایل حتی برای تهیه ماسک مشکل داشتند.

قنبری گفت: برخی افراد در جامعه ما هستند که نمی توانند وسایل بهداشتی لازم را برای مصون ماندن از کرونا تامین کنند. در قالب نذرهای مذهبی باید وسایل بهداشتی را به تمام اقشار جامعه برسانیم.

وی افزود: کارشناسان دینی، رسانه ها و صدا و سیما با توجه به شرایط روز تلاش کنند تا باورهای مذهبی را پشت بخش بهداشت و درمان جامعه بسیج کنند. حمایت از مردم در بخش بهداشت و درمان ادای دین به راه و نهضت امام حسین(ع) است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها