کد خبر: 423001
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۹ ۲۱:۴۰:۰۰
| |

قرارداد 25 ساله ایران و چین یک نقشه راه برای آینده است

سخنگوی وزارت امور خارجه، سند همکاری 25 ساله را یک چشم انداز برای آینده روابط طولانی مدت جمهوری اسلامی ایران و چین دانست و خاطرنشان کرد: این نقشه راه دارای ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، سرمایه گذاری، تجاری و... است.

قرارداد 25 ساله ایران و چین یک نقشه راه برای آینده است
کد خبر: 423001
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۹ ۲۱:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سخنگوی وزارت امور خارجه، سند همکاری 25 ساله را یک چشم انداز برای آینده روابط طولانی مدت جمهوری اسلامی ایران و چین دانست و خاطرنشان کرد: این نقشه راه دارای ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، سرمایه گذاری، تجاری و... است که همکاری های دو کشور براساس آن ریل گذاری خواهد شد و در صورت امضای دو طرف و نهایی شدن، قراردادهای مختلف از دل آن بیرون می آید.

وی با بیان اینکه آینده اقتصادی چین بر کسی پوشیده نیست، اضافه کرد: همانگونه که ایران یک کشور مهم در منطقه غرب آسیاست، چین نیز به عنوان یک کشور مهم در شرق آسیا دارای پتانسیل ها و ظرفیت های بالقوه و بالفعل فراوانی بوده و به زودی تبدیل به قدرت اول اقتصادی دنیا تبدیل خواهد شد لذا طبیعی است برقراری روابط طولانی مدت بین این دو کشور خوشایند بسیاری از کشورها به ویژه آمریکا و اروپا نخواهد بود، زیرا دشمنان بسیار تلاش کردند مانع همکاری دنیا با جمهوری اسلامی ایران شوند و می دانند اینگونه روابط، همه نقشه های آنان را نقش بر آب خواهد کرد.

موسوی، سیاست آمریکا را فشار حداکثری دانست و اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران به این فشارها عادت کرده و لذا راهبرد نظام و وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی در قبال سیاست فشار، راهبرد مقاومت حداکثری است که با اتکا به منابع عظیم داخلی و مردمی و دوستان منطقه ای و جهانی ممکن می شود. در واقع تلاش داریم از طریق مقاومت حداکثری راهبرد آمریکایی ها را به شکست بکشاند و تاکنون موفق عمل کرده ایم.

منبع:‌ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها