کد خبر: 422817
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۰ ۰۵:۰۰:۰۰
| |

جلال جلالی‌زاده، عضو حزب اتحاد ملت، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

انتخابات 1400| هنوز وضعیت حضور جریان‌های سیاسی در انتخابات 1400 مشخص نیست

جلال جلالی‌زاده گفت‌: انتخابات آینده ریاست‌جمهوری انتخاباتی مبهم است و اساسا نمی‌شود درباره آن به طور قطعی نظر داد. به هر حال هنوز وضعیت حضور جریان‌های سیاسی در انتخابات 1400 مشخص نیست.

انتخابات 1400| هنوز وضعیت حضور جریان‌های سیاسی در انتخابات 1400 مشخص نیست
کد خبر: 422817
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۰ ۰۵:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| اصلاح‌طلبان برای سهم داشتن در تشکیل دولت سیزدهم کار بسیار دشواری را پیش روی خود می‌بینند. تداوم احتمالی ردصلاحیت از یک طرف و نارضایتی‌ عمومی ناشی از مشکلات از سوی دیگر موجب شده تا تحلیلگران سیاسی رای به حاشیه‌نشینی اصلاح‌طلبان در انتخابات 1400 بدهند.

جلال جلالی‌زاده، عضو حزب اتحاد ملت، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در این‌باره اظهار داشت: انتخابات آینده ریاست‌جمهوری انتخاباتی مبهم است و اساسا نمی‌شود درباره آن به طور قطعی نظر داد. به هر حال هنوز وضعیت حضور جریان‌های سیاسی در انتخابات 1400 مشخص نیست. به عنوان مثال اصلاح‌طلبان حالتی مبهم و نامعلومی را تجربه می‌کنند. عملکرد دولت آقای روحانی هم مزید بر علت شده تا اصلاح‌طبان وضعیت خوبی نداشته باشند.

این فعال سیاسی در ادامه سخنانش گفت: به همین دلیل باید منتظر گذشت زمان باشیم تا ببینیم احزاب و جناح‌های مختلف چه شرایطی را پیش روی خود خواهند دید و آیا همه می‌توانند به فضای رقابتی در انتخابات امید داشته باشند یا نه. رای دادن یا رای ندادن مردم هم مستقیما به شرایط بستگی دارد. در واقع اگر مشکلات حل نشوند و نگرانی‌های متعدد مردم پا برجا بمانند، بعید است که در انتخابات آتی مشارکتی راضی‌کننده را شاهد باشیم.

او همچنین تصریح کرد: اصلاح‌طلبان به احتمال زیاد همچنان با ردصلاحیت‌های گسترده روبرو خواهند شد که در نتیجه تکرار رویه‌های گذشته، انتخابات 1400 هم به مانند انتخابات هشتم اسفند 98 در فضایی سرد برگزار خواهد شد. چنین حالتی قطعا برای نظام و منفعت عمومی بد است و آثار سویی در پی خواهد داشت.

وی توضیح داد: از آنجایی که نمی‌توانیم به تغییر رویکردها امیدی داشته باشیم،‌ باید به این نتیجه برسیم که شرکت در انتخابات برای اصلاح‌طلبان معنایی ندارد. یعنی وقتی که مانع‌تراشی می‌شود و کاندیداهای اصلاح‌طلب با دلیل و بهانه‌های واهی از حضور در انتخابات منع می‌شوند،‌ دیگر دلیلی نمی‌ماند که اصلاح‌طلبان بنشینند و درباره حضور در انتخابات برنامه بریزند و تلاش کنند.

جلال جلالی‌زاده در پایان گفت: نظام و کشور بیشتر از هر زمان دیگری به حضور مردم در پای صندوق‌های رای نیاز دارد و به همین دلیل اصرار به سیاست حذفی و ایجاد فضای غیررقابتی، رفتاری است که تحت هیچ شرایطی توجیه نخواهد شد.

چکیده گفت‌وگو با جلال جلالی‌زاده

-مشکلات مردم حل نشود نباید انتظار انتخاباتی پرشور را داشت

-برگزاری انتخابات کم‌رمق برای نظام و منفعت عمومی آثار سوء خواهد داشت

-رای دادن یا ندادن مردم مستقیما به شرایط جامعه بستگی دارد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها