کد خبر: 422593
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۷ ۱۵:۲۰:۰۰
| |

آیت‌الله علی‌اکبر مسعودی خمینی:

سوگواری خیلی واجب اما اهم جان مردم است

سوگواری را می‌توانیم بعدا جبران کنیم اما دیگر نمی‌توانیم خلاء وجود افرادی را که گرفتار بیماری می‌شوند و از بین می‌روند جبران کنیم.

سوگواری خیلی واجب اما اهم جان مردم است
کد خبر: 422593
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۷ ۱۵:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| آیت‌الله علی‌اکبر مسعودی خمینی درباره ضرورت برگزاری مراسم عزای محرم در شرایط کرونا گفت: در مورد مراسم‌ها و برنامه‌هایی که برای ایام محرم در پیش داریم و یا مراسم‌هایی که برای برخی افراد گرفته می شود، اسلام می گوید باید به اهم و مهم توجه شود و دیگر اینکه باید وجود مردم و روحیات آنها را از لحاظ زنده ماندن و مرگ‌ومیر در نظر گرفت.


وی افزود: اگر هر کاری انجام دهیم که احتمال این رود به موجبش انسانی از بین می‌رود و یا مشکلاتی برای او به وجود می آید، باید تا می توانیم رعایت اهم و مهم را انجام دهیم. مرگ و میری که در میان مردم رایج شده که خدای متعال انشاءالله عاقبتش را به خیر کند، مهم است و برای ما اهم از سوگواری چندروزه است.

آیت‌الله مسعودی خمینی گفت: می‌توانیم سوگواری چند روزه را رها کنیم و اگر احتمال دهیم که عده‌ای از این سوگواری‌ها گرفتار می‌شوند و احیانا از دنیا می روند، اسلام، قرآن و خود امام حسین(ع) این را به ما می فهماند که اهم، رعایت حال مردم است تا جان‌شان به خطر نیفتد.

او ادامه داد: سوگواری را می توانیم بعدا جبران کنیم اما دیگر نمی توانیم خلاء وجود افرادی را که گرفتار بیماری می شوند و از بین می روند جبران کنیم. اسلام و قرآن این اهم و مهم را برای ما تشریح کرده است. باید اهم را بگیریم و مهم را رها کنیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: با اینکه سوگواری خیلی واجب است و باید رعایت شود و ما همواره معتقدیم «سوگواری است که اسلام را زنده نگه داشته است»، اما در اینجا اهم، جان مردم است و خطراتی که برای بزرگسالان و اطفال و مردم پیدا می‌شود، بیشتر است.

آیت‌الله مسعودی خمینی ادامه داد: تقاضای من از آقایان و بزرگان این است که ببینیم اهم کدام است و مهم چیست؟ و اهم را رعایت و مهم را رها کنیم تا انشاءالله خدای متعال این گرفتاری که معتقدم به دست خودمان نازل شده، از روی سر مردم بردارد.

وی در پایان گفت: آنقدر نافرمانی خدا را کردیم که ممکن است صبر خدا تمام شده و این گرفتاری به وجود آمده باشد. این بلایی است که به خاطر گناهان ما نازل شده است و امیدوارم خداوند متعال همه ما را قدردان زحمات کسانی قرار دهد که با این بیماری مقابله می کنند.

منبع: جماران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها