پاسخ سفیر ایران در استکهلم به ادعاهای سفیر رژیم صهیونیستی

سفیر رژیم صهیونیستی در استکهلم در مقاله‌ای در روزنامه اکسپرسن از سوئد و دولت‌های اروپلایی خواست تا به گفتگو با ایران پایان دهند «زیرا ایران از این وضعیت به عنوان ضعف طرف مقابل برداشت کرده و برای توسعه سیاست‌های تهاجمی خود بهره برداری می‌کند.»

پاسخ سفیر ایران در استکهلم به ادعاهای سفیر رژیم صهیونیستی
کد خبر: 422094
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۵ ۱۴:۳۹:۴۶

اعتمادآنلاین| سفیر رژیم صهیونیستی پیشنهاد داده که اکنون زمان دقیق تشدید فشارها و تحریم های سخت علیه ایران است.

احمد معصومی‌فر سفیر جمهوری اسلامی ایران در استکهلم در پاسخ به این نفرت پراکنی و کینه توزی سفیر رژیم صهیونیستی نسبت به دولت و مردم ایران، با نگارش و ارسال مقاله ای پاسخ ادعاهای سفیر رژیم صهیونیستی را داده است.

معصومی فر در مقاله خود با عنوان «یک رژیم خشن و اشغالگر شایسته نصیحت به دیگران نیست» که در شماره اخیر روزنامه سوئدی اکسپرسن منتشر شده، می نویسد: رژیمی که تاکنون ده ها قعطنامه سازمان ملل متحد را نادیده گرفته، می‌خواهد اروپا و سوئد را متقاعد کند که به دیپلماسی با ایران پایان دهند.


برجام یا توافق هسته ای ایران یک دستاورد مهم در تاریخ دیپلماسی چندجانبه و الگویی از راه حل دیپلماتیک برای یک اختلاف سیاسی طولانی بوده است. اکثریت قاطع جامعه بین المللی بر حمایت از آن اجماع داشتند، از جمله اتحادیه اروپا و دولت سوئد از حامیان اصلی آن بودند.

تنها مخالف این توافق دولت غیرمنطقی دونالد ترامپ و نتانیاهو رهبر قدیمی ترین و تنها رژیم اشغالگر در خاورمیانه هستند.

اکنون سفیر این رژیم اشغالگر به دولت سوئد و اروپا توصیه می کند که راه دیوانگی را در پیش بگیرند و یک روند حل و فصل را که سرمایه های بین المللی، حقوقی، فنی و سیاسی زیادی برای رسیدن به آن هزینه شده است، نابود کنند.

عجیب این نیست که دادن راهنمایی غلط در این روزها افزایش یافته است، چون قرار است افکار عمومی را از یک پروژه ضدانسانی و بحران ساز بزرگ در خاورمیانه گمراه کنند، برخی از رژیم ها تنها با بحران سازی و نقض حقوق بین الملل دیگر نمی توانند زنده بمانند.

این یک روش کلاسیک سیاست ماکیاولی است که با ساختن یک دشمن فرضی و یک تهدید توخالی، افکار عمومی را از یک موضوع جدی جهانی یعنی نقض حقوق بین الملل و اشغال سرزمین یک مردم بی دفاع منحرف سازند.


توصیه به منزوی سازی و بلوکه کردن مردم، روشی غیرانسانی است که از چندین سال پیش علیه ساکنان غزه (بزرگ ترین زندان روباز جهان با دو میلیون زندانی) دارد اعمال می شود، اکنون به اروپا توصیه می شود که همین روش را علیه ملت هشتاد میلیونی ایران هم اعمال کنند.

برای رژیم های خشن و اشغالگر، عواقب انسانی سیاست ها مهم نیست، رسیدن به اهداف سیاسی هر روش و ابزاری را توجیه می کند.

قابل درک است که چرا اخیرا نفرت پراکنی علیه ایرانیان افزایش یافته است، این یک روش قدیمی برای انحراف افکار عمومی است تا یک پروژه کثیف انجام شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها