کد خبر: 421923
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۵ ۰۶:۵۳:۰۰
| |

محسن زنگنه، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یازدهم:

مرجع  تصمیم‌‌گیر درباره رئیس دیوان محاسبات مجلس است/ رأی اکثریت ملاک قانون است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: هر چیزی که در مجلس  مصوب می‌شود ممکن است اجماع در آن حاکم نباشد. ممکن است 100 نفر موافق و 80 نفر مخالف باشند در نظام‌های مبتنی بر رأی گیری، رأی اکثریت ملاک قانون است.

مرجع  تصمیم‌‌گیر درباره رئیس دیوان محاسبات مجلس است/ رأی اکثریت ملاک قانون است
کد خبر: 421923
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۵ ۰۶:۵۳:۰۰

اعتمادآنلاین| محسن زنگنه، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس، درباره جلسه تودیع و معارفه رئیس دیوان محاسبات، گفت: مرجع تصمیم‌‌گیری در این موارد کمیسیون و مجلس است. روال قانونی طی شده و مجلس هم رأی داده است، هر چیزی که در مجلس مصوب می‌شود ممکن است اجماع در آن حاکم نباشد. ممکن است 100 نفر موافق و 80 نفر مخالف باشند در نظام‌های مبتنی بر رأی گیری، رأی اکثریت ملاک قانون است ممکن است 2 نفر هم نظرشان بر فرد دیگری باشد.

او ادامه داد: باید همه تکمین کنیم و به قانون و احترام بگذاریم. مراسم تودیع و معارفه البته زمانش را نمی‌دانم ولی روال عادی‌اش را طی می‌کند.

زنگنه افزود: اگر نکته‌ای باشد از تریبون رسمی اعلام می‌شود اما در مورد، دیوان محاسبات به‌طور دقیق فرایندش انجام می‌شود. اعضای کمیسیون بودجه یکی از کمیسیون‌های قوی مجلس است و چند نفر داریم که در حد معاون دیوان محاسبات بودند مستشاران قدیمی هستند، نمایندگانی که 6 دوره مجلس هستند و 3 وزیر از وزرای سابق در مجموعه هستند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: در مورد فروزنده بحث بازنشستگی او مطرح بود در مورد بذرپاش بحث سابقه کار، همه این موارد بعضا از طریق استسفاریه که از معاونت قوانین انجام شد و بعضا از طریق اجماع در کمیسیون بررسی شد و روال قانونی خود را طی کرده است.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها