کد خبر: 421648
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۴ ۰۵:۳۳:۰۰
| |

نرگس محمدی با انتشار نامه‌ای از زندان از پشت‌پرده ویدیوی ۳۰: ۲۰ پرده برداشت

شرح حالِ نرگس

محمدی نوشته که در میانه معاینه «اجباری» به سرفه افتاده و دکتر برای او سرم، ب.کمپلکس و یک آمپول 10سی‌سی تجویز کرده و یک روز بعد، وقتی این داروها را به او می‌دهند، او را بار دیگر برای معاینه پیش پزشک می‌برند. درنتیجه از آنجا که تاثیر داروها باعث شده «بهتر از دیروز» باشد، هنگامی که دکتر جویای حالش می‌شود، او پاسخ می‌دهد «خوبم.»

شرح حالِ نرگس
کد خبر: 421648
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۴ ۰۵:۳۳:۰۰

اعتمادآنلاین| ماجرای ابتلای نرگس محمدی به کرونا حالا چند هفته‌ای است که با واکنش‌هایی از گروه‌های مختلف همراه شده است. باتوجه به اینکه نرگس محمدی به آمبولی ریه مبتلاست، افکار عمومی از همان روزهای ابتدایی اعلام ابتلایش به کرونا به‌دنبال کسب اطمینان از سلامتی او بودند؛ اطمینانی که ازسوی سخنگوی دستگاه قضایی هم به مردم داده شد.

غلامحسین اسماعیلی در اولین نشست خبری خود پس از انتشار نامه نرگس محمدی درپی ابتلایش به کرونا و در انتقاد به نبود امکانات بهداشتی و درمانی در واکنش به پرسش «اعتماد» اطمینان داد که دستگاه قضایی سلامتی را برای همه زندانیان می‌خواهد و تبعیض قایل نیست. بیست‌وهفتم تیر ماه و 3 روز پس از این سخنان سخنگوی دستگاه قضایی اما ویدیویی در بخش خبری 20:30 و کانال تلگرامی خبرگزاری میزان منتشر شد که در تصاویری از محوطه داخلی زندان زنان زنجان، حضور پزشک و معاینه زنانِ زندانی ازجمله نرگس محمدی را نمایش می‌داد. ویدیویی کوتاه که محمدی درحالی که پشت به دوربین نشسته به پرسش مکرر پزشک درباره وضع جسمانی‌اش می‌گوید: «خوبم.» نکته‌ای که گروهی آن را واکنش به ادعای نرگس محمدی به کرونا و حال بد او تعبیر کردند.

پخش این ویدیو و انتشار ویدیوی دیگری ازسوی کیانا و علی رحمانی- فرزندان نرگس محمدی- که با گلایه نسبت به دوری 11 ماهه و نشنیدن صدای مادرشان، خواستار برقراری تماس تلفنی با او بودند، واکنش‌های بسیاری ازسوی کاربران فضای مجازی به همراه داشت؛ واکنش‌هایی که با انتشار نامه‌ای ازسوی نرگس محمدی از داخل زندان تکمیل شد. نرگس محمدی پنجشنبه‌ای که گذشت با انتشار نامه‌ای که در فضای مجازی منتشر شد، روند کامل ابتلایش به کرونا و اتفاقات رخ داده را شرح داد. او در این نامه گاه‌شماری از آنچه رخ داده، آورد و با ذکر تاریخ به تشریح آنچه بر او گذشته، پرداخت. محمدی ابتلا به کرونا را دشوارتر از 3 عمل جراحی که قبلا انجام شده، توصیف کرد و در بازخوانی گاه‌شماری که از 15 تیر ماه به بعد نوشته، تاکید کرده که نهایتا 24 تیر ماه (همزمان با نشست خبری سخنگوی دستگاه قضایی) دکتر به زندان مراجعه کرده است. او نوشته که در میانه معاینه «اجباری» به سرفه افتاده و دکتر برای او سرم، ب.کمپلکس و یک آمپول 10سی‌سی تجویز کرده و یک روز بعد، وقتی این داروها را به او می‌دهند، او را بار دیگر برای معاینه پیش پزشک می‌برند. درنتیجه از آنجا که تاثیر داروها باعث شده «بهتر از دیروز» باشد، هنگامی که دکتر جویای حالش می‌شود، او پاسخ می‌دهد «خوبم.» نرگس محمدی در نامه اخیر همچنین توضیح می‌دهد که پس از معاینه وقتی بعد از ساعاتی انتظار در کارگاه قالبیافی، نهایتا به بند برمی‌گردند، ویدیوی 20:30 را در تلویزیون می‌بیند. او در این نامه توضیحات مفصلی ارایه کرده که به ‌گفته او این ویدیو، تقطیع شده و تمام واقعیت نیست. محمدی در پایان اعلام کرده که هیچ «مطالبه فردی» ندارد اما در عین حال انتقاداتی جدی را نسبت به برخی برخوردها مطرح کرده است.

منبع: روزنامه اعتماد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها