درخواست بررسی تعرض جنگنده آمریکایی به هواپیمای ماهان در ایکائو

در بیانیه‌ای که سازمان هواپیمایی منتشر کرده است، این سازمان مراتب اعتراض جدی خود را رسما به شورای سازمان بین‌المللی هواپیمایی کشوری اعلام کرده و خواستار رسیدگی فوری به موضوع است.

درخواست بررسی تعرض جنگنده آمریکایی به هواپیمای ماهان در ایکائو
کد خبر: 421543
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۳ ۱۲:۲۳:۴۲

اعتمادآنلاین| سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص تعرض هواپیماهای جنگنده ایالات متحده امریکا به پرواز 1152 شرکت هواپیمایی ماهان اطلاعیه‌ای منتشر کرد.

در متن این اطلاعیه آمده است: سازمان هواپیمایی کشوری بر اساس مفاد ضمیمه 13 پیمان شیکاگو ضمن برقراری تماس با طرف سوری، خواستار بررسی سریع و دقیق رویداد شد و تیم فنی بررسی سوانح ایران نیز از دقایق اولیه پس از ورود هواپیمای ماهان به فرودگاه امام خمینی، بررسی فنی رویداد را آغاز کردند.

جزئیات این رویداد پس از بررسی تمامی داده های فنی و اطلاعات بدست آماده بر اساس فرآیند بررسی سانحه و همچنین برخی اطلاعات مستند و متقن از مقامات هواپیمایی کشوری سوریه منتشر خواهد شد.

سازمان هواپیمایی کشوری ایران، اقدام هواپیماهای جنگنده امریکایی در تعرض به هواپیمای مسافربری ایرانی را مصداق بارز نقض حقوق بین الملل و مقررات و استانداردهای هوانوردی می داند و مراتب اعتراض جدی خود را رسما به شورای سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری ( ایکائو ) ارائه و خواستار رسیدگی فوری به موضوع است.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی دولت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها