کد خبر: 419468
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۵ ۱۵:۴۹:۳۴
| |

ناراحتی هاشمی رفسنجانی از انتشار بخشی از پرونده مولاوردی

فائزه هاشمی درباره کیفرخواست صادر شده علیه شهیندخت مولاوردی گفت: انتشار بخشی از محتوای پرونده ها از سوی رسانه های وابسته به نهادهای امنیتی چه معنایی دارد؟

ناراحتی هاشمی رفسنجانی از انتشار بخشی از پرونده مولاوردی
کد خبر: 419468
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۵ ۱۵:۴۹:۳۴

اعتمادآنلاین| فائزه هاشمی گفت: در رابطه با انتشار عناوین اتهامی "شهیندخت مولاوردی" در برخی سایت‌ها و کانال‌های خاص می‌توان به دو موضوع اشاره کرد. یکی اخلاق رسانه‌ای و دیگری قواعد قوه قضائیه و رویه‌های قانونی که باید به آنها توجه شود.

این فعال سیاسی ادامه داد: به نظرم این اقدام با هر دو این موارد مغایرت داشت. زیرا وقتی هنوز اعلام نشده دادگاه خانم مولاوردی علنی است یا خیر، و زمانی که در اکثر پرونده‌های سیاسی، حتی وکیل افراد نیز توسط قوه قضاییه انتخاب می شود انتشار بخشی از محتوای پرونده ها از سوی رسانه های وابسته به نهادهای امنیتی چه معنایی دارد؟

هاشمی گفت: این خلاف قانون است و ما انتظار نداریم پس از اینکه آقای رئیسی در قوه قضائیه دارای مسئولیت شده و شعارهای خوبی هم داده، اقداماتی چنین صورت گیرد. به هر حال اصلاح باید از همین قوه قضائیه شروع شود. قوه قضائیه باید بتواند به اصلاح و عدالت و رعایت قانون و جلوگیری از امنیتی سیاسی شدن پرونده‌ها بپردازد.

این فعال سیاسی اظهار داشت: از نظر اخلاق رسانه ای نیز این اقدامی شنیع است. انتشار بخشی از "کیفرخواست" قبل از تشکیل دادگاه خلاف عرف، رویه قضایی و قانون است. متاسفانه قبل از اینکه خود متهم پرونده‌اش را ببیند، محتوای پرونده توسط برخی رسانه های خاص منتشر می‌شود. این رویه ای بسیار خطرناک است و نشان دهنده نفوذ یکسری عواملی است که می تواند بی‌طرفی و عدالت در دستگاه قضایی را زیر سوال ببرد.

فائزه هاشمی گفت: همانطور که گفتم حرف‌های خوب آقای رئیسی مقداری امیدواری ایجاد می‌کند. از آنجا که ایشان مسئولیت قوه قضائیه را برعهده دارد اول باید به مسائل درون این قوه رسیدگی کند و بعد به حل مشکلات اقتصاد و دولت و موارد دیگر بپردازد.

منبع: سایت کارگزاران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها