کد خبر: 417708
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۸ ۰۸:۱۵:۰۰
| |

حاشیه‌های بررسی اعتبارنامه تاجگردون ادامه دارد/ صحن مجلس غیرعلنی شد + ویدئو

جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی برای نحوه‌ بررسی اعتبارنامه منتخب گچساران برگزار شد.

حاشیه‌های بررسی اعتبارنامه تاجگردون ادامه دارد/ صحن مجلس غیرعلنی شد + ویدئو
کد خبر: 417708
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۸ ۰۸:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون، نماینده گچساران بالاخره بعد از حدود یک ماه از آغاز مجلس تعیین‌تکلیف شد.

به گزارش اعتمادآنلاین ، با وجود اینکه اعتبارنامه تاجگردون در کمیسیون تحقیق تایید شده است، مخالفان و معترضان در نهایت هم راضی نشدند. بر همین اساس امروز در صحن علنی مجلس هم در این باره رای‌گیری شد و مخالفان با 128 رای منفی بار دیگر آن را رد کردند تا غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس دهم از حضور در مجلس یازدهم باز بماند.

امروز چهارشنبه 18 تیرماه صحن مجلس در ساعت‌های ابتدایی برای بررسی اعتبارنامه تاجگردون، به صورت غیرعلنی تشکیل شد.

در جلسه غیرعلنی چه گذشت؟

بعد از پایان جلسه غیرعلنی امروز محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس یازدهم در توضیح جلسه غیرعلنی اظهار کرد: جلسه مجلس شورای اسلامی امروز از ساعت 8:10 آغاز شد بحث ما درباره‌ی اعتبارنامه آقای تاجگردون بود.

وی ادامه داد: در این جلسه نمایندگان معترض به اعتبارنامه مباحث خود را در 15 دقیقه بیان کردند و آقای تاجگردون هم در فرصت 30 دقیقه خود بیانات‌شان را عنوان کردند تا نمایندگان در جریان باشند. اکنون مجلس شورای اسلامی وارد بررسی گزارش کمیسیون تحقیق در این باره می‌شود.

گزارش کمیسیون تحقیق قرائت شد

در ادامه جلسه علنی امروز مجلس گزارش کمیسیون تحقیق در مورد اعتبارنامه تاجگردون قرائت شد. حجت‌الله فیروزی، سخنگوی کمیسیون تحقیق در این باره گفت: در اجرای ماده 31 آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون در صحن علنی جهت رسیدگی به کمیسیون تحقیق ارجاع شده بود و در دستور کار رسیدگی کمیسیون قرار گرفت و طی جلسات متعدد با دستگاه‌های ذیربط موارد ارائه شده از سوی معترضین مورد بررسی قرار گرفت و با لحاظ مفاد چند نامه شورای نگهبان مبنی بر رسیدگی به موارد مطروحه در این شورا اعتبارنامه ایشان در جلسه سوم تیرماه سال 1399 کمیسیون تحقیق با اکثریت آرا به تصویب رسید.

پس از قرائت این گزارش رئیس مجلس از رای‌گیری درباره تصمیم کمیسیون تحقیق خبر داد و گفت که براساس آیین‌نامه رای‌گیری با برگه مخفی انجام می‌شود.

امیرآبادی، عضو هیات‌رئیسه در این باره توضیح داد: ورقه مخصوص رای‌گیری بین نمایندگان توزیع می‌شود این رای در واقع درباره گزارش کمیسیون تحقیق در خصوص اعتبارنامه آقای تاجگردون است که موافقت با گزارش به معنی تایید اعتبارنامه و مخالفت با گزارش به معنی رد اعتبارنامه است و در غیر این دو حالت رای ممتنع نیز پیش‌بینی شده است.

گفتنی است که اعتبارنامه نماینده گچساران تنها اعتبارنامه‌ای است که در مجلس یازدهم تا کنون تایید نشده است. معترضان این اعتبارنامه تاکید به تخلفات تاجگردون دارند و برهمین اساس هم برای بررسی مجدد این اعتبارنامه کمیسیون تحقیق تشکیل شد.

در نهایت هم دو هفته پیش این اعتبارنامه در کمیسیون تحقیق مجددا تایید شد. اما گویا معترضان همچنان دست بردار نیستند چون اخیرا در نشست خبری تاکید کرده‌اند که کمیسیون تحقیق مدارک آنها را بررسی نکرهده است. بر همین اساس هم دیروز سه‌شنبه کمیسیون تحقیق در بیانیه‌ای اعلام کرد که همه مدارک ارسالی علیه تاجگردون به دقت در این کمیسیون بررسی شده است.

بعد از پایان رای‌گیری اعتبارنامه تاجگردون و رد این اعتبارنامه، تعدادی از نمایندگان عمدتا تندرو مجلس یازدهم در حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی درباره این موضوع اظهارنظر کردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها