کد خبر: 414120
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۳ ۰۹:۱۲:۳۱
| |

نصرالله پژمان‌فر، نماینده مردم مشهد:

کاندیدای ریاست کمیسیون اصل 90 هستم

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش شما کاندیدای ریاست کمیسیون اصل 90 هستید؟ یادآور شد: اگر هیئت رییسه معرفی کنند، انشاءالله.

کاندیدای ریاست کمیسیون اصل 90 هستم
کد خبر: 414120
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۳ ۰۹:۱۲:۳۱

اعتمادآنلاین| «نصرالله پژمان‌فر»، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، در خصوص استقبال نمایندگان نسبت به کمیسیون فرهنگی، گفت: این کمیسیون در حال حاضر با 19 عضو شکل گرفته و مانند سایر کمیسیون‌ها فعال است اما انتخابات هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی برگزار نشده است، البته به لحاظ قانونی می‌توانستند سه‌شنبه انتخابات را برگزار کنند.

نیروهایی که در حال حاضر عضو این کمیسیون هستند، افراد توانمند و مجربی هستند که امیدواریم با توجه به اینکه بخشی از مسائل و مباحث جاری کشور مربوط به مسائل فرهنگی است، بتوانند مشکلات را حل کنند.

این نماینده مجلس شورای با بیان اینکه در این دوره به کمیسیون فرهنگی نرفتم، افزود: براساس ارزیابی‌هایی که داشتم بخشی از مشکلات عرصه فرهنگ را ناشی از نظارت می‎دانستم، در حقیقت بسیاری از دستگاه‌ها وظایف قانونی خود را انجام نمی‌دهند و باید پیگیری‌هایی صورت بگیرد که به وظایف خود عمل کنند. لذا با همین رویکرد وارد عرصه اصل 90 شدم که امیدوارم در این زمینه به نتایج خوبی هم برسم.

پژمان‌فر در پاسخ به اینکه چه زمانی رییس کمیسیون اصل 90 مشخص می‌شود؟ تصریح کرد: در حال حاضر رییس کمیسیون مشخص نشده است و کاندیدیاهای ریاست این کمیسیون هم مشخص نشدند، البته هیئت رئیسه دو نفر را به عنوان کاندیدا اعلام می‌کند که در صحن علنی به آنها رأی داده و هر کدام رأی بیشتری بیاورد، رییس می‌شود.

عضو کمیسیون اصل 90 در رابطه با انتقاد برخی نمایندگان نظیر آقاتهرانی در مورد استقبال نکردن نمایندگان از عضویت در کمیسیون فرهنگی اظهار کرد: در حال حاضر کمیسیون قضائی در این زمینه دچار مشکل شده است و با توجه به اینکه در کمیسیون قضائی نبودم، نمی‌توانم در مورد علت این قضیه نظر بدهم، اما تعداد افرادی که تجربیاتی در دستگاه قضایی و قانون‌گذاری داشتند، باید به صورت تخصصی وارد این کمیسیون شوند اما از علت اصلی اینکه چرا کمیسیون قضائی مورد استقبال جدی قرار نگرفته است، اطلاعی ندارم. در مورد کمیسیون فرهنگی کمی با تاخیر اما با تعدادی نماینده توانست شکل بگیرد.

پژمان‌فر با تاکید بر اینکه قاعدتا تا روز سه‌شنبه هیئت رییسه کمیسیون فرهنگی مشخص می‌شوند، در مورد زمان تعیین هیئت رییسه کمیسیون اصل 90 خاطرنشان کرد: زمان انتخاب هیئت رییسه این کمیسیون بستگی به این دارد که چه زمانی هیئت رییسه مجلس دو کاندیدا را معرفی کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش شما کاندیدای ریاست کمیسیون اصل 90 هستید؟ یادآور شد: اگر هیئت رییسه معرفی کنند، انشاءالله.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها