کد خبر: 414064
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۲ ۲۰:۱۳:۰۰
| |

رئیسی: تخلف یک نفر را به پای دستگاه قضا ننویسیم

رئیس قوه قضائیه گفت: امروز نقطه قوت قوه قضائیه این است که اگر فردی در گوشه‎ای از این دستگاه عریض و طویل مرتکب تخلف شد، قاطعانه با او برخورد می ‎شود.

رئیسی: تخلف یک نفر را به پای دستگاه قضا ننویسیم
کد خبر: 414064
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۲ ۲۰:۱۳:۰۰

اعتمادآنلاین| سید ابراهیم رئیسی، که در دومین روز از هفته قوه قضائیه و به جای جلسه هفتگی با مسئولان عالی قوه قضائیه، میزبان جمعی از قضات این دستگاه بود، با اشاره به برنامه‌های تحولگرایانه در دستگاه قضائی اظهار داشت: برای هر تحولی برنامه و بودجه مهم است اما «مدیریت» حرف اصلی را می‌زند و موفقیت هر سیستمی در گرو ایفای نقش مدیران آن مجموعه است.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به تشکیل ستاد تحول این قوه تصریح کرد: نگاه تحول خواهانه باید مبتنی بر خدمت رسانی بهتر و بیشتر باشد تا شرایط متفاوتی نسبت به گذشته ایجاد شود.

وی همچنین تلاش برای جلب رضایت ‎مندی جامعه از دستگاه قضائی را یکی از اولویت‌های دوره تحول قوه قضائیه دانست و گفت: نظرسنجی‌های رسمی و غیررسمی بیانگر تغییر نگرش عمومی به دستگاه قضا و افزایش امید مردم به گره‎ گشایی و بهبود عملکرد نظام قضائی است. هرچند میزان رضایت مردم از قوه قضائیه در این دوره به دلیل زحمات ویژه همکاران با سال‌های گذشته قابل قیاس نیست اما افزایش همین میزان رضایتمندی در گرو کار و تلاش ماست.

کیفیت در رسیدگی به امور مردم نباید فدای کمیت شود

رئیس قوه قضائیه آمارگرایی و غلبه نگاه کمی بر کیفیت را از آفات و آسیب‌های هر سازمانی از جمله نظام قضائی دانست و اظهار داشت: عدد و رقم نماد و شاخص خوبی برای ارائه گزارش کمی از عملکرد یک مجموعه است اما نباید کیفیت را فدای آن کرد.

رئیسی متذکر شد: در رسیدگی به پرونده‌ها نباید آمار ملاک باشد و این خطا است که در دستگاه قضائی بخواهیم برای ارائه کارنامه موفق از خود، بدون توجه به اصل دقت در صدور رأی صرفاً عدد و رقم را شاخص قرار دهیم.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به لزوم تغییر نظام بهره‎وری در دستگاه قضائی از شیوه آماری به شیوه ارزیابی کیفی و ابلاغ آن در دوره جدید، تصریح کرد: حفظ سرمایه‌های انسانی در دستگاه قضائی بسیار مهم است و باید برای آن سازوکار مناسبی طراحی شود.

تخلف یک نفر را به پای دستگاه قضا ننویسیم

رئیسی همچنین با اشاره به عزم و اراده دستگاه قضا برای برخورد با تخلفات درون‎سازمانی اظهار داشت: بروز تخلف توسط یک شخص که در قسمتی از دستگاه قضا فعالیت دارد محمتل است اما این موارد استثنا به حساب می آیند.

رئیس قوه قضائیه با تأکید بر عدالت‌خواهی و پاکدستی قاطبه همکاران دستگاه قضا و لزوم تبیین این موضوع برای افکارعمومی اظهار داشت: مقام معظم رهبری یک‎بار در سخنرانی خودشان در مشهد فرمودند اینکه حتی اگر یک روحانی و هم‎صنف ما هم تخلف کرد، با آن برخورد می‌کنیم، نقطه قوت نظام ما این است.

برخورد قاطع دستگاه قضا با تخلف هر فردی در دستگاه عظیم قضا

رئیسی افزود: امروز نقطه قوت قوه قضائیه جمهوری اسلامی این است که اگر فردی در گوشه‎ای از این دستگاه عظیم و عریض و طویل مرتکب تخلف شد، قاطعانه با او برخورد می‌شود و در واقع فساد و تخلف رویه نیست، بلکه استثنا است.

رئیس قوه قضائیه در همین راستا به همکاران خود در بخش‌های نظارتی قوه قضائیه و همچنین متولیان امر قضا متذکر شد هر جا درون سیستم با تخلف و فساد مواجه شدند، با جدیت با آن برخورد کنند و با برخی توجیهات، صورت ‎مسئله را پاک نکنند.

آیت ‎الله رئیسی بار دیگر مبارزه قاطع و بدون تبعیض با فساد را راهبرد قوه قضائیه عنوان کرد و گفت امروز تأثیر راهبرد مبارزه با فساد بر سلامت نظام اداری و اقتصادی کشور مورد پذیرش همگان قرار گرفته است.

رئیس قوه قضائیه خاطر نشان کرد: دستگاه قضائی در روند مبارزه با فساد مماشات و لاپوشانی نخواهد کرد و مردم در جریان نتیجه اقدامات قوه قضائیه در این زمینه قرار خواهند گرفت و اجازه نمی‌دهیم افکارعمومی نسبت به جمهوری اسلامی و نظام قضائی آن مخدوش شود و تصور کنند فساد همه‎جا را گرفته است.

خاطر نشان می‌شود جلسه روز دوشنبه شورای عالی قوه قضائیه که هر هفته به‎ صورت منظم برگزار می‌شود، به دلیل مأموریت رئیس قوه قضائیه به اعضای شورا برای سرکشی به مراکز مختلف قضائی به منظور تقدیر از زحمات و خدمات همکاران دستگاه قضا در هفته قوه قضائیه، برگزار نشد و به جای آن آیت‎ الله رئیسی میزبان جمعی از قضات بود.

منبع: قوه قضاییه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها