کد خبر: 413912
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۲ ۱۱:۱۳:۳۰
| |

لاله افتخاری، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی:

رئیس دیوان محاسبات خط‌کش ارزیابی دستگاه‌های مختلف کشور است

نماینده ادوار مجلس گفت: رئیس دیوان محاسبات میزان و خط‌کش ارزیابی فعالیت‌های دستگاه‌های مختلف کشور است.

رئیس دیوان محاسبات خط‌کش ارزیابی دستگاه‌های مختلف کشور است
کد خبر: 413912
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۲ ۱۱:۱۳:۳۰

اعتمادآنلاین| لاله افتخاری، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درباره ویژگی های رئیس دیوان محاسبات کشور، گفت: رئیس دیوان محاسبات در واقع رئیس تضمین اقتدار مجلس است و باید در جهت رصد، ارزیابی و قضاوت درباره اقدامات دستگاههای مختلف در اجرای قوانین اقدام کند.

وی افزود: رئیس دیوان محاسبات میزان و خط کش ارزیابی فعالیت های دستگاه های مختلف کشور است.

نماینده ادوار مجلس گفت: رئیس دیوان باید تمام وقت در خدمت کشور و مجلس باشد؛ نباید چند شغله بوده و مشغول کارهای متعدد غیر از کار دیوان باشد و باید خود را روی وظایف دیوانی متمرکز کند.

افتخاری تاکید کرد: رئیس این نهاد مهم کشور علاوه بر اینکه خود پاکدست است، باید یک تیم پاکدست، قوی، توانمند، قاطع و کارآمد را برای انجام امور انتخاب کند و به رسالت خود واقف و به آن ایمان داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت دیوان محاسبات در اصلاح عملکرد مسئولان و لزوم پاکدست بودن رئیس این دیوان، افزود: وقتی جمعی از مسئولان خدمت مقام معظم رهبری رسیدند ایشان فرمودند که با دستمال آلوده نمی توان آلودگی را پاک کرد؛ بر این اساس اگر رئیس دیوان محاسبات که باید چشم مجلس باشد و آلودگی ها را پاک کند، خود آلوده به برخی مسائل باشد قطعاً سوابق او مانع از اجرای حق می شود.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه تصریح کرد: بنابراین هم تجربه داشتن و هم پاکدستی و حسن سوابق باید از خصوصیات بارز رئیس دیوان محاسبات باشد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها