کد خبر: 413803
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۱ ۱۷:۵۹:۳۳
| |

مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها:

شهید چمران فردی از جنس امام خمینی (ره) بود

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در سومین آئین ملی بزرگداشت استاد تراز انقلاب اسلامی گفت: شهید چمران شخصیتی است که جمع بین لطافت و شجاعت، صراحت و معنویت و همچنین عقل و عشق را بعنوان یک الگو  به ما معرفی می‌کند.

شهید چمران فردی از جنس امام خمینی (ره) بود
کد خبر: 413803
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۱ ۱۷:۵۹:۳۳

اعتمادآنلاین| رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با تاکید بر اینکه شهید چمران فردی از جنس امام خمینی (ره) بود، گفت: امام خمینی (ره) فردی تحول‌گرا و تحول آفرین در جامعه و دنیا بودند و چمران نیر از همین جنس بود و بن بستی در مسیر حرکت او وجود نداشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها عصر یکشنبه در سومین آئین ملی بزرگداشت استاد تراز انقلاب اسلامی که به مناسبت سالروز شهادت مصطفی چمران و روز بسیج اساتید در سالن شهید مطهری دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، گفت: شهید چمران شخصیتی است که جمع بین لطافت و شجاعت، صراحت و معنویت و همچنین عقل و عشق را به عنوان یک الگو به ما معرفی می‌کند.

وی با بیان اینکه «نام‌گذاری روز شهادت شهید چمران به عنوان روز بسیج اساتید، رسالت اساتید بسیجی را سنگین‌تر می‌کند»، خاطر نشان کرد: شهید چمران فردی از جنس امام خمینی (ره) بود؛ امام خمینی (ره) فردی تحول‌گرا و تحول‌آفرین در جامعه و دنیا بودند و چمران نیر از همین جنس بود و بن بستی در مسیر حرکت او وجود نداشت و شاید بتوان گفت که او پیچیده ترین تصمیمات را اتخاذ کرد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: شهید چمران از کسوت علم و رفاه و موقعیت و آسایش و امکانات فراوان در دانشگاهی در آمریکا، خود را در جنوب لبنان زخم خورده مشغول کرد و این بدان معناست که در سخت‌ترین شرایط هم فرصت برای تحول اخلاق است؛ بسیج اساتید قطعا این نگاه تحولی را مورد نظر قرار می‌دهد.

رستمی با تاکید بر اینکه مخاطب بسیج اساتید فقط اعضای این جامعه نیستند بلکه مخاطب بسیج اساتید تمام اساتید دانشگاه‌ها هستند، گفت: جمع صفات زیبایی که در امیرالمومنین (ع) و شاگردان این مکتب نظیر امام راحل و شهید چمران دیده می‌شود، چیزی است که بعنوان استاد تراز انقلاب از آن یاد می‌کنیم و افق بسیج اساتید نیز تربیت چنین اساتیدی است.

وی با اشاره به تحولات ایالات متحده آمریکا طی سال‌های اخیر با بیان اینکه «تحقق تمدن اسلامی به عنوان هدف اصلی فعالیت اساتید بسیجی تعیین شده است»، اظهار کرد: افول آمریکا از نشانه‌های تحقق تمدن اسلامی است و اساتید معتقد در این مسیر مسئولیت‌هایی بر عهده دارند. امروزه افول آمریکا در ادبیات تئوری پردازان نظام غرب به راحتی شنیده می‌شود و این فرصتی مناسب برای دستیابی به تمدن اسلامی است؛ دستیابی به این هدف کار آسانی نیست، اما قطعا ظرفیت استعداد و توان در بسیجیان مومن وجود دارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها