کد خبر: 413523
|
۱۳۹۹/۰۳/۳۱ ۱۸:۰۳:۴۱
| |

حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی:

سازش با رژیم صهیونیستی کمکی به مثلث عربستان، امارات و بحرین در منطقه نمی‌کند

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل امروز در مراسم گرامیداشت رمضان عبدالله، دبیرکل سابق جهاد اسلامی که در پژوهشگاه مطالعاتی اندیشه‌سازان نور برگزار شد، گفت: «رمضان عبدالله» انسان فرهیخته‌ای بود که غم امت اسلامی و قدس را به دل داشت و در همین مسیر دشوار طی طریق کرد.

سازش با رژیم صهیونیستی کمکی به مثلث عربستان، امارات و بحرین در منطقه نمی‌کند
کد خبر: 413523
|
۱۳۹۹/۰۳/۳۱ ۱۸:۰۳:۴۱

اعتمادآنلاین| دستیار ویژه رئیس مجلس گفت: مثلث عربستان، امارات و بحرین باید بدانند سازش با اسرائیل هیچ کمکی به امنیت آنها و منطقه نمی‌کند.


حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل امروز در مراسم گرامیداشت رمضان عبدالله، دبیرکل سابق جهاد اسلامی که در پژوهشگاه مطالعاتی اندیشه‌سازان نور برگزار شد، اظهار کرد: «رمضان عبدالله» انسان فرهیخته‌ای بود که غم امت اسلامی و قدس را به دل داشت و در همین مسیر دشوار طی طریق کرد.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل با بیان اینکه «رمضان عبدالله» در حوزه علمی برجسته و به انتقال علوم به دیگران حریص و معلمی نمونه بود، تصریح کرد: «رمضان عبدالله» ادبیات و سخنرانی را خوب می‌دانست و در بسیاری از حوزه‌های هنری برجسته بود. از اصول وی عدم تضعیف مسئله فلسطین بود و معتقد بود قدس برای همه مسلمانان مهم است.

وی تصریح کرد: وقتی فتحی شقاقی به شهادت رسید دشمن فکر می‌کرد جنبش جهاد اسلامی ضعیف می‌شود، اما به رهبری رمضان عبدالله قدرت این جنبش افزوده شد. رمضان عبدالله همیشه می‌گفت اگر تمام ماه‌های جهان را در دست راستم بگذراند و تمام خورشید را در دست چپم تا موضوع فلسطین را نادیده بگیرم هیچ‌وقت چنین نخواهم کرد.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه فقدان «رمضان عبدالله» بزرگ است، اما طبیعی است که این فقدان تأثیری بزرگ بگذارد، گفت: اشتراک‌هایی بین سردار سلیمانی و رمضان عبدالله وجود داشت که اولین وجه آن دغدغه هر دو نفر برای پیروزی فلسطین و قدس شریف بود؛ هر دو وقتی قرار بود در مورد فلسطین حرف بزنند و ایده دهند، فلسطین را فقط در یک کشور بررسی نمی‌کردند بلکه از سطح بین‌الملل تا مسائل داخلی را مطرح می‌کردند.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل افزود: رمضان عبدالله باور داشت راهکار مقابله با رژیم صهیونیستی مقاومت است و این رمز اساسی پیروزی قدس و جمله معروف رهبری است که اسرائیل 25 سال آینده را نخواهد دید.

وی بیان کرد: ویژگی دیگر عبدالله این بود که علاوه بر شخصیت سیاسی و مقاومتی، یک شخصیت فرهنگی بود؛ نگاه فرهنگی سردار سلیمانی همچون مرحوم رمضان عبدالله و سیدحسن نصرالله، آن قدر قوی بود که ایشان همان هفته‌های اولیه پس از آن سخنرانی ایشان که گفته بودند داعش تا سه هفته دیگر نابود خواهد شد، تأکید داشتند که در حوزه تعمیق فرهنگی مقاومت باید در کشور‌های اسلامی اقدامات جدی صورت گیرد تا دستاورد‌های مقاومت در مبارزه با صهیونیسم و تروریسم تثبیت شود.

امیرعبداللهیان بصیرت را ویژگی دیگر شخصیت رمضان عبدالله و سایر رهبران مقاومت دانست و ادامه داد: رمضان عبدالله توجه ویژه‌ای به کیان فلسطین داشت و آن را به اندازه امت فلسطین می‌دید و به همین اندازه برنامه‌ریزی داشت و تا آخر عمر سعی کرد برنامه‌ها را پیش ببرد.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل با بیان اینکه کشور‌های منطقه باید در دایره فلسطین و حمایت از ملت آن قرار گیرند، گفت: روی حرفم با مثلث عربستان، امارات و بحرین است که باید بدانند سازش با اسرائیل هیچ کمکی به امنیت آنها و منطقه نخواهد کرد.

وی ادامه داد: مقامات سعودی باید بدانند نمی‌توانند با رژیم صهیونیستی ارتباط داشته باشند و مقامات امارات هم باید بدانند بازی کردن در نقش بازیگر پنهان در زمینه روابط رژیم صهیونیستی و جامعه عربی هیچ سودی ندارد، چرا که این رژیم هر زمان که فرصت کرده جنگ راه‌اندازی کرده است.

امیرعبداللهیان با تأکید به این موضوع که رژیم صهیونیستی امروز در بدترین شرایط و محور مقاومت در بهترین شرایط است، گفت: مقاومت در اوج قله پایداری قرار دارد و صهیونیست‌ها اگر باور ندازند می‌توانند آن را آزمایش کنند؛ تمام امید صهیونیست‌ها و عربستانی‌ها به ترامپ است، اما باید بدانند فتح قدس نزدیک است و امیدواریم همه کشور‌های اسلامی و منطقه به جای حرکت در مسیر خیانت در مسیر حمایت از مردم فلسطین حرکت کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها