کد خبر: 412530
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۷ ۱۳:۰۸:۴۶
| |

چطور می‌توان جلوی درگیری مدیران با مشکلات زمان مسئولیت را گرفت؟

معاون سابق رئیس‌جمهوری گفت: دیوان محاسبات نقش پیشگیری خود را پررنگ‌تر کند تا مدیران پس از اتمام دوره مسئولیتشان درگیر مشکلات و مصائب زمان مسئولیت خود نباشند.

چطور می‌توان جلوی درگیری مدیران با مشکلات زمان مسئولیت را گرفت؟
کد خبر: 412530
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۷ ۱۳:۰۸:۴۶

اعتمادآنلاین| الهام امین زاده، معاون حقوقی سابق رئیس جمهور و نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی در رابطه با ویژگی‌های رئیس دیوان محاسبات گفت: دیوان محاسبات یک نهاد بسیار مهم است که مباحث تفریغ بودجه و ارزیابی عملکرد مالی مدیران کشور را انجام می‌دهد.

وی افزود: زمانی که بنده در معاونت حقوقی ریاست جمهوری بودم همواره تاکید بر این بود که دیوان نقش پیشگیری خود را پررنگ‌تر کند تا مدیران پس از اتمام دوره مسئولیتشان درگیر مشکلات و مصائب زمان مسئولیت خود نباشند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: با در نظر گرفتن این موارد به نظر من کسی باید مسئولیت دیوان محاسبات را بر عهده بگیرد که به خوبی بر مباحث حقوقی، مالی و محاسباتی مسلط باشد و نسبت به حیثیت مدیران دلسوز و حساس باشد تا محدودیت‌های بیش از حد مانع روند تصمیم گیری آنها نشود.

امین زاده در ادامه گفت: از طرفی به لحاظ محاسباتی هم لازم است رئیس دیوان تسلط داشته باشد تا بی اطلاعی او سبب ترغیب مدیران به تخلفات مالی نشود.

این استاد دانشگاه در پایان گفت: لذا تعهد، دلسوزی و تجربه حقوقی و مالی باید در سابقه رئیس دیوان محاسبات وجود داشته باشد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها