کد خبر: 412136
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۲ ۱۶:۰۰:۰۰
| |

کاظم ‌اکرمی، فعال سیاسی، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

ویروس کرونا| دولت روحانی از دولت دوران جنگ الگو بگیرد

کاظم ‌اکرمی گفت‌: بحران پدیده‌ای است که هرچند وقت یک بار با عنوان و اسم مشخصی به سراغ ما می‌آید و اجتناب‌ناپذیر است. به همین دلیل باید شیوه روبه‌رو شدن با شرایط بحرانی را یاد بگیریم تا حتی‌المقدور از ضرر جلوگیری کنیم.

ویروس کرونا| دولت روحانی از دولت دوران جنگ الگو بگیرد
کد خبر: 412136
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۲ ۱۶:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ ویروس کرونا همچنان خودنمایی می‌کند. با اینکه قرنطینه کمرنگ شده و بسیاری از کسب‌وکارها فعالیت خودشان را شروع کرده‌اند، اما این دلیل نمی‌شود شیوع ویروس کرونا را پایان‌یافته تلقی کنیم. در چنین موقعیتی دولت به عنوان مسئول اجرایی کشور باید با بررسی شرایط به شناخت دقیقی از وضعیت موجود برسد تا از این طریق هزینه‌های شیوع ویروس کرونا را برای مردم حتی‌المقدور کمتر کند.

کاظم ‌اکرمی، فعال سیاسی، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در همین راستا اظهار داشت: این روزها مردم شدیداً گرفتار تبعات ناشی از ویروس کرونا هستند؛ یعنی این ویروس در حالی اکثر جامعه را به نوعی درگیر کرده است که متاسفانه لاینحل به نظر می‌رسد.

وزیر آموزش و پرورش دولت دهه 60 در ادامه سخنانش گفت: در روزهایی که کشور درگیر جنگ تحمیلی با عراق بود دولت وقت با اتخاذ تصمیم‌هایی، شرایط را به گونه‌ای مدیریت کرد تا بخشی از محدودیت‌ها را جبران کند که می‌توان به سیاست کوپنی اشاره کرد؛ یعنی مردم بخشی از مایحتاج خود را از این طریق با قیمت نازل تهیه می‌کردند تا کمک‌حالی برای معیشت‌شان باشد. پس لازم است‌ دولت روحانی از دولت دوران جنگ الگو بگیرد تا بلکه آرامشی حداقلی به جامعه تزریق شود.

او همچنین تصریح کرد: الان هم با اینکه به دلیل تحریم و مسائل دیگر دست دولت خالی است، دولتی‌ها باید بعد از اینکه به شناخت دقیقی از وضعیت رسیدند‌ اقدام‌های حمایتی را انجام بدهند. آن زمان است که می‌توان از مردم توقع داشت به توصیه‌ها عمل کنند.

اکرمی ادامه داد: البته کشور در 2 سال اخیر، به واسطه خروج آمریکا از برجام، مصائب زیادی را به خود دیده و به طور مشخص اقتصادمان به نوعی فلج شده است. اما با همه این تفاصیل، نمی‌توان نسبت به دشواری‌های مردم بی‌تفاوت بود. پس باید هرچه زودتر برای کاهش دغدغه‌ها چاره‌اندیشی کرد؛ به عنوان مثال، دولت مقدمات ارائه بسته معیشتی را فراهم کند و اگر لازم باشد، منابع لازم را از دستگاه‌ها و نهادهای دیگر قرض کند. در واقع در چنین شرایطی می‌توان به کاهش مشکلات مردم و رساندن آنها به آرامش امید داشت.

او توضیح داد: مساله مهم دیگر چیزی جز این نیست که دستگاه‌ها و نهادهای مختلف با در نظر گرفتن موقعیت حساس فعلی، از دامن زدن به اختلاف و رویارویی‌ها پرهیز کنند و فقط به فکر مدیریت بحران باشند. یعنی تاکید می‌کنم، در چنین فضایی حاشیه‌سازی و جدل خطایی نابخشودنی و غیرقابل جبران است.

کاظم ‌اکرمی در پایان گفت‌: بحران پدیده‌ای است که هرچند وقت یک بار با عنوان و اسم مشخصی به سراغ ما می‌آید و اجتناب‌ناپذیر است. به همین دلیل باید شیوه روبه‌رو شدن با شرایط بحرانی را یاد بگیریم تا حتی‌المقدور از ضرر جلوگیری کنیم.

چکیده گفت‌وگو با کاظم اکرمی

-دولتی‌ها اقدام‌های حمایتی را انجام دهند

-نمی‌توان نسبت به دشواری‌ها بی‌تفاوت بود

-کشور در 2 سال اخیر، به واسطه خروج آمریکا از برجام، مصائب زیادی را به خود دیده و به طور مشخص اقتصادمان به نوعی فلج شده است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها