کد خبر: 411951
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۵ ۱۰:۱۷:۵۷
| |

برنامه مجلس برای فعال شدن دیپلماسی اقتصادی چیست؟

یک نماینده مجلس یازدهم بیان کرد: اقتصاد ما از یک سو با تحریم‌ها دچار مشکل شده است و از سوی دیگر با بی‌برنامگی مواجه است.

برنامه مجلس برای فعال شدن دیپلماسی اقتصادی چیست؟
کد خبر: 411951
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۵ ۱۰:۱۷:۵۷

اعتمادآنلاین| محمدرضا صباغیان بافقی، نماینده مهریز درباره فعال شدن دیپلماسی اقتصادی در شرایط تحریمی کشور گفت: بحث دیپلماسی اقتصادی سال‌هاست که مطرح است، وزارت امور خارجه باید معاونت اقتصادی فعالی داشته باشد تا دیپلماسی اقتصادی ما فعال شود.

نماینده مهریز خاطرنشان کرد: اقتصاد ما از یک سو با تحریم‌ها دچار مشکل شده است و از سوی دیگر با بی‌برنامگی مواجه است.

وی گفت: امروز مشاهده می‌کنیم دولت و وزارت خارجه برای فعال کردن دیپلماسی اقتصادی برنامه‌ای ندارند.

این نماینده یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مشکلات پیگیری می‌شود اما تحریم و کرونا آنها را تحت‌الشعاع قرار داده است.

وی ادامه داد: امروز کسی برنامه نمی‌دهد اگر هم ارائه دهد، پاسخگو نیست که برنامه‌اش چند درصد اجرا شده و این خود یک نقطه ضعف بزرگ است.

صباغیان بافقی تاکید کرد: مجلس به دنبال فعال کردن دیپلماسی اقتصادی بوده و هست و این کار را برای اقتصادمان و سودآور و مفید می‌داند.

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم در شرایط فعلی حوزه اقتصادی ما فعال شود، تنها راهش فعال کردن دیپلماسی اقتصادی است.

این نماینده مجلس درباره این‌که امروز در بعضی از بخش‌ها مردم گلایه‌هایی دارند و چگونه می‌توان آن‌ها را رفع کرد، گفت: رفع بی‌قانونی با نظارت جدی مجلس امکان‌پذیر است.

وی یادآور شد: مجلس قبلا نظارت نداشت قانون تصویب می‌کردیم و مصوبه، می‌آوردیم، لایحه به صحن می‌رسید، حرف زده می‌شد اما عمل نمی‌شد؛ لذا معتقدم روش و رویکرد مجلس باید تغییر کند‌.

صباغیان گفت: این تغییر با اصلاح آیین‌نامه صورت می‌گیرد؛ چراکه اینگونه ما می‌توانیم به بعد نظارتی برسیم، البته ناگفته نماند هیئت رئیسه و به ویژه شخص رئیس در این موضوع بسیار دخیل هستند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها