کد خبر: 411421
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۳ ۰۸:۲۹:۵۵
| |

انگیزه شکل‌گیری فراکسیون مدیریت شهری چیست؟

نماینده مجلس یازدهم درباره تشکیل فراکسیون‌ها در مجلس گفت: برای آن که فراکسیون حقیقتا موثر واقع شود و برای کشور کارایی داشته باشد، باید انگیزه شکل‌گیری و حلقه اولیه مستحکم و پیگیری داشته باشد تا در میان انبوه اولویت‌های نمایندگی، گم نشود.

انگیزه شکل‌گیری فراکسیون مدیریت شهری چیست؟
کد خبر: 411421
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۳ ۰۸:۲۹:۵۵

اعتمادآنلاین| محسن پیرهادی، عضو هیات رئیسه مجلس یازدهم، درباره کارکرد و ویژگی‌های فراکسیون‌ها در مجلس گفت: شکل‌گیری فراکسیون می‌تواند دو زمینه اصلی داشته باشد، گاهی دلیل اصلی گردهم آمدن نمایندگان، قرابت فکری و جریانی است و قرار است با همگرایی و هم‌اندیشی در کنش نمایندگی، محورهای موثری در مجلس پیگیری شود.

پیرهادی با بیان اینکه تشکل در میان نمایندگان همواره وجود داشته، عنوان کرد: تشکل اگر به صورت رسمی و تحت لوای فراکسیون باشد، روشن‌تر است. مثالی از این نوع، فراکسیون نیروهای انقلاب اسلامی در این مجلس است. اما نوع دوم، گرد هم آمدن نمایندگان حول یک موضوع و اولویت کشور است، همچون فراکسیون مدیریت شهری که طرح تشکیل آن، هفته گذشته با 193 امضا تحویل هیات رئیسه شد.

این عضو هیات رئیسه مجلس ادامه داد: بخش زیادی از مسائل و مشکلات در حوزه‌های انتخابیه مشترک است و هم‌اندیشی نمایندگان در امور تخصصی، ضمن کمک به حل مسائل و بهره‌گیری از برآیند ظرفیت‌ها، موجب مشارکت تعداد بالاتری از نمایندگان در حل هر مشکل و تحقق ملی‌تر شدن و کلان‌نگر شدن نهاد قانون‌گذاری می شود.

او درباره میزان تاثیرگذاری فراکسیون‌ها اظهار کرد: به عکس کمیسیون‌ها که همواره بوده‌اند و فقط اعضای‌شان تغییر می‌کند، معمولا عمر یک فراکسیون حداکثر 4 سال است. به هر حال، میزان خروجی یک فراکسیون در پایان دوره به خوبی مشخص است. برای آن که فراکسیون حقیقتا موثر واقع شود و برای کشور کارایی داشته باشد، باید انگیزه شکل‌گیری و حلقه اولیه مستحکم و پیگیری داشته باشد تا در میان انبوه اولویت‌های نمایندگی، گم نشود.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها