کد خبر: 411157
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۱ ۱۷:۴۰:۰۰
| |

خلاصه دادگاه اکبر طبری

در ادامه مهم‌ترین نکات دادگاه دوم اکبر طبری را می‌خوانید.

خلاصه دادگاه اکبر طبری
کد خبر: 411157
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۱ ۱۷:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| امروز دومین نشست دادگاه اکبر طبری، معاون اجرایی دفتر ریاست قوه‌قضایی در دوران صادق لاریجانی، برگزار شد.

طبری متهم‌است به رشوه‌گرفتن، پول‌شویی و جعل اسناد؛ سر ظهر فیلمی از آغاز دفاعیات طبری در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شد، که در آن می‌گفت 20سال است به قوه‌قضا خدمت کرده.


او گفت یک‌سال است تلاش‌شده او را در پیوند با شغل‌اش متهم کنند اما نتوانسته‌اند.

قاضی دادگاه از طبری خواست شخصا در برابر اتهام گرفتن رشوه از دو متهم دیگر، یعنی نجفی و مشایخ، توضیح دهد اما طبری اصرار داشت وکیل‌اش از او دفاع کند اما سرانجام حرف قاضی پیش رفت. نماینده دادستان گفت درباره این اتهام، از طبری دست‌خط و امضا وجود دارد.

مهم‌ترین دفاع طبری که این اتهام‌ها را وارد نمی‌داند و همه به 10-15سال پیش ربط دارد که قبلا رسیدگی و مختومه شده. او اصرار داشت پول‌ها یا املاکی که گرفته در قالب قراردادهای کاری مثلا کارشناسی بوده یا در عالم رفاقت و دوستی بوده و رشوه نبوده.

او از قاضی پرسید: «از موقعیت شغلی‌ام سواستفاده کرده‌ام؟ کژدستی کرده‌ام؟ از یک قاضی پیگیری کاری را خواسته‌ام؟»

اما آن‌بخش از دفاعیات طبری که در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌‌دست شد، این بود: «اگر من 800 میلیارد هم بخواهم نجفی و مشایخ که مثل برادران‌ام هستند، می‌دهند؛ اگر کل لواسان راهم بخواهم به نام من می‌کنند. این رفاقت است. اگر شما از این دوستان ندارید به من ارتباطی ندارد. اگر آن‌ها نیز از من بخواهند من نیز برای آن‌ها انجام می‌دهم.»

همین‌جا؛ نماینده دادستان، دم را برای جدل زبانی غنیمت شمرد و گفت: «درست است؛ طبری محبوب دل‌های متهمان اقتصادی است» و قاضی و نماینده دادستان اصرار داشتند که این ادعاهای طبری با حرف‌های دو متهم‌دیگر، هم‌خوانی ندارد.

بنابر کیفرخواست، بخشی‌‌از رشوه‌های ملکی، در لواسان به طبری داده شده؛ جایی‌که غلامرضا منصوری، قاضی مبارزه با زمین‌خواری بوده است.

منصوری همان قاضی فراری است که متهم‌است به گرفتن 500هزار یورو رشوه و در یک فایل ویدیویی پریشب گفت برای درمان رفته اما برمی‌گردد و در دادگاه حاضر می‌شود.

اما امروز نماینده دادستان گفت: «منصوری بابت بیماری‌اش گواهی پزشکی به دادسرا نداده و اگر مدرکی دارد، برابر اصل آن را به سفارت ایران تحویل دهد.»- البته نگفت سفارت ایران در کجا. او گفت منصوری یک‌ماه پس از بازداشت طبری از کشور رفته ولی موبایل‌اش را در ایران گذاشته بوده.

طبری امروز اصرار داشت که اگر پولی گرفته رشوه نبوده و‌ این پرونده به موقعیت شغلی‌اش ربطی ندارد.

منبع: روزآروز

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها