سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

تصویر غیرواقعی که آمریکا به جهان ارائه می‌داد در حال سقوط است

فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه بزرگترین رزمایش اقتدار ما تحمیل اراده ما و حرکت کشتی‌های ما در دریاهای آزاد از خلیج فارس تا ونزوئلا بود، گفت: امروز ملت ایران در اوج اقتدار و عزت، مشکلات را پشت سر می‌گذارد.

تصویر غیرواقعی که آمریکا به جهان ارائه می‌داد در حال سقوط است
کد خبر: 411124
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۱ ۱۵:۴۰:۱۵

اعتمادآنلاین| سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آئین تکریم و معارفه فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) این دانشگاه را از منظر فرماندهی معظم کل قوا محل تولد یک سپاهی توصیف و بیان کرد: اینجا نقطه ورود جوانان ما به محیطی است که اتصال به بهشت دارد اینجا جز تعلیم احکام جهاد و روش شمشیر زدن در راه خدا رعایت حلال و حرام و اخلاق چیزی وجود ندارد و در این دانشگاه خداوند متعال به زیبایی پرستش می شود.

وی افزود: پاسداران در دانشگاه شرف پاسداری می‌آموزند و همیشه بهترین و کارآزموده‌ترین فرماندهان انتخاب می‌شوند و این‌ها برگزیدگان و اسوه و الگو و محبوب و دلربا و بر قلب‌ها حاکم هستند.

سرلشکر سلامی در ادامه به ویژگی‌های اخلاقی سردار فضلی اشاره و بیان کرد: روح بلند، بی ریایی، توکل، ازخودگذشتگی از آبروگذشتن خصلت‌های یادگار پرافتخار و اسوه ماندگار دفاع مقدس، سردار «حاج علی فضلی» است.

وی اضافه کرد: علی علَم فضیلت‌های ما و بیرق کرامت مااست ؛ علی طی‌کننده راه نیست‌، بلکه مثل حاج قاسم‌، «مکتب» است؛ او تندیس زنده درخشش‌ها فضائل و کمالات است؛ مردی که همه میدان‌های جنگ از جنوب تا شما در کردستان، هشت سال یادآور پیکار و جانبازی‌های او است. او متواضع، اصیل، شریف، مطیع محض امر ولی و در این قامت برجسته، مشعل علامت و ستاره است.

فرمانده کل سپاه در ادامه تصریح کرد: دوست داشتیم این راه را حاج علی ادامه دهد، اما به واسطه کسالتی که دارد، قدری از کارهای اجرایی او را کاهش دهیم تا سلامت خود را بازیابد؛ البته او جانشین سردار «نقدی» معاون هماهنگ‌کننده سپاه خواهد شد و این دانشگاه هم از این مشعل استفاده خواهد کرد.

سرلشکر سلامی خاطرنشان کرد: ما برای پاسداری از انقلابی زنده که در حال شکستن کمر دشمنان است، آماده می‌شویم. به فضل الهی امروز شاهد زوال زودرس و شتابدار دشمنان بزرگ‌مان به‌خصوص آمریکا هستیم. اگر دامنه جنایت‌های او در جهان آشکار و در آمریکا مخفی بود، چهره جنایات آن‌ها امروز در آمریکا هم محسوس است؛ به نحوی که ملت آمریکا مجبور شده‌اند که پرچم آمریکا را آتش بزنند.

سردار سلامی افزود: این روزها جهان به سرعت در حال تغییر است و همه نمادهایی که آمریکا خود آن‌ها را معرفی می‌کرد و تصویری غیر واقعی به جهان ارائه می‌داد در حال سقوط هستند. آمریکا در حال پاره پاره کردن تصویری است که از خود ساخته بود و در حال چنگ زدن به آن تصویر غیر واقعی است که از خود ساخته بود.

وی ادامه داد: آمریکا با مفاهیمی زیبا خود را معرفی می‌کرد، اما آن واقعیت‌های دردآلود جامعه آمریکا زیر معانی این مفاهیم مخفی مانده در حال آشکار شدن است. آن‌ها خود را مهد آزادی، اقتدار و حقوق بشر می‌دانستند، اما همه این نمادها فرو ریخت و تمام این معانی رنگ باخت.

فرمانده کل سپاه افزود: امروز چهره آمریکا مانند چهره چرک‌آلودی است که شکسته است. آمریکا فروپاشیده است؛ چون قوه مرکزی تدبیرش دیگر ناتوان است. وقتی حکمت به قدرت متصل نیست، قدرت عکس خود عمل می‌کند. این چیزی جز افزایش نفرت بیشتر و شلوغ شدن خیابان‌ها نخواهد داشت. هر چیزی که با آن می‌خواستند ما را تمسخر کنند و انقلاب ما را با آن بکشنند در مورد خودشان در حال اجرا شدن است.

سرلشکر سلامی گفت: به اراده الهی و تدبیر رهبرمان، ما از شرایط تحریم گذشتیم، ولی دشمنان ماندند و غرق شدند. آمریکا ناتوان از مهار کرونا در بدترین شرایط اقتصادی است؛ اما ایران عزیز با تدابیر و هدایت‌های مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی) و همدلی و همراهی آحاد مردم و مسئولین در مقابله با کرونا درخشیده است.

وی اضافه کرد: رزمایش کمک مومنانه اجازه نداد یک بیمار رها شده در کشورمان وجود داشته باشد و اسلام نشان داد که نسخه سعادت بشر در گرو عبودیت خداوند است. این درحالی است که دو حزب حاکم در آمریکا می‌خواهند جهان را تحت تأثیر خود قرار دهند.

فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: ما مشق اقتدار کردیم و بزرگترین رزمایش اقتدار ما تحمیل اراده ما و حرکت کشتی‌های ما در دریاهای آزاد از خلیج فارس تا ونزوئلا بود. امروز ملت ایران در اوج اقتدار و عزت، مشکلات را پشت سر می‌گذارد. مشکلات ذیل اراده و ایمان این ملت قابل حل شدن هستند و ما به‌عنوان پاسدار انقلاب برای حل مشکلات به همراه بسیج آماده هستیم.

فرمانده کل سپاه تأکید کرد: پاسداران تعلیم‌دیده در این دانشگاه باید قادر به تعقیب دشمنان در دوردست‌ها باشند.

سرلشکر سلامی درخصوص سردار «اباذری» جانشین فرمانده سابق دانشگاه افسری امام حسین (ع) نیز اظهار داشت: سردار اباذری مسئولیت یگان رزمی حمله‌کننده به اسکله‌های نفتی عراق را برعهده داشت و ابتکار عمل نقطه کانونی او است؛ علاوه بر این، چابکی، سخت‌کوشی، ولایت‌پذیری، هجرت و جهاد نیز از دیگر خصوصیات اباذری است و ایشان مجدداً در نیروی دریایی به خدمت ادامه خواهد داد.

فرمانده کل سپاه در پایان با اشاره به ویژگی‌های فرمانده جدید دانشگاه افسری امام حسین (ع) بیان کرد: سردار غلامی هم در سپاه به تقوا، اخلاص و سختکوشی شهره است؛ لذا امیدواریم وی که پرچم این دانشگاه را به دست می‌گیرد، این راه را با قوت و جدیت ادامه دهد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها