کد خبر: 410674
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۳ ۰۰:۰۰:۰۰
| |

الهام آزاد، نماینده نائین، خور و بیابانک در مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

مجلس یازدهم بنا بر تقابل با دولت ندارد اما از خطاها چشم‌پوشی نمی‌کند

الهام آزاد گفت: بعضی‌ها قبل از تشکیل مجلس جدید، می‌گفتند که مجلس یازدهم از همان شروع به کار بنا را بر تقابل با دولت خواهد گذاشت. این حرف و حدیث‌ها در حالی شنیده می‌شود که خود قالیباف هم در نطق اولش تاکید داشت مجلس به هیچ وجه بنای رویارویی با دولت ندارد. البته این بدان معنی نیست که از اشتباه‌ها و خطاهای احتمالی چشم‌پوشی کنیم.

مجلس یازدهم بنا بر تقابل با دولت ندارد اما از خطاها چشم‌پوشی نمی‌کند
کد خبر: 410674
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۳ ۰۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مجلس یازدهم که در شرایطی دشوار و تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا فعالیتش را شروع کرده است‌. مجلس یازدهم همان گونه که پیش از در سخن برخی از نمایندگان بیان شده، این ذهنیت را به وجود آورده که بنا را بر تقابل با دولت خواهد گذاشت. رویکردی که می توان گفت اتخاذ آن از سوی مجلس یازدهم با توجه به وضعیت موجود، می‌تواند هزینه‌هایی گزاف به منافع عمومی تحمیل کند.

الهام آزاد، نماینده مجلس یازدهم، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین اظهار داشت: مجلس یازدهم در شرایطی شروع به کار کرده است که کشور به دلیل تحریم و سوءمدیریت از وضعیت بغرنج اقتصادی رنج می‌برد. حالا هم که کرونا آمده است مزید بر علت شده تا مشکلات روی هم انباشته شود و مردم به طور جدی گرفتاری‌های معیشتی پیدا کنند.

نماینده نائین، خور و بیابانک در مجلس در ادامه گفت: متاسفانه سازوکارها به نوعی شده که تصمیم‌گیران اقتصاد مقاومتی را فراموش کرده‌اند. مشخص است در نتیجه چنین رویکردی وضعیت اقتصادی نابسامان باشد. معتقد هستم نمی‌توانیم کرونا را دلیل اصلی وضعیت کنونی بدانیم چرا که قبل از شیوع ویروس کووید-19 هم اقتصاد ایران به ‌هم ریخته بود.

او همچنین تصریح کرد: نمایندگان مجلس یازدهم برای اینکه مشکلات کشور را کمتر کنند،‌ باید سعی کنند با اتخاذ سازوکارهای مناسب، البته در فضایی آرام و به دور از تنش، شرایط لازم را برای عبور از سختی‌ها فراهم کنند.

آزاد در ادامه درباره اظهارنظرهایی که برخی از مجلس‌نشین‌‌ها درباره ناکارآمدی مجلس دهم مطرح می‌کنند،‌ افزود: اظهارنظر دیگران‌ بحثی است که به من مربوط نمی‌شود. آنچه که منِ الهام آزاد به آن اعتقاد دارم و پایبند هستم این است که باید از گذشته درس بگیریم و در گذشته نمانیم. در واقع باید با ارزیابی دقیق شرایط ببینیم چه کاری درست است و برای رفع نابسامانی‌ها لازم است چه برنامه‌هایی را اجرا کنیم. همچنین باید بگویم، در شرایط فعلی به آرامش نیازی مبرم داریم و هر کاری که این مهم را از ما بگیرد قطعاً مذموم است.

این فعال سیاسی اصولگرا توضیح داد: بعضی‌ها قبل از تشکیل مجلس جدید، می‌گفتند که مجلس یازدهم از همان شروع به کار بنا را بر تقابل با دولت خواهد گذاشت. این حرف و حدیث‌ها در حالی شنیده می‌شود که خود قالیباف هم در نطق اولش تاکید داشت مجلس به هیچ وجه بنای رویارویی با دولت ندارد. البته این بدان معنی نیست که از اشتباه‌ها و خطاهای احتمالی چشم‌پوشی کنیم.

الهام آزاد در پایان گفت: مجلس یازدهم خودش را ملزم به ترمیم فضای کدر می‌داند و در این راه هر کاری که لازم باشد انجام خواهیم داد.

چکیده گفت‌و‌گو با الهام آزاد

-تصمیم‌گیران اقتصاد مقاومتی را فراموش کرده‌اند

-مجلس یازدهم خودش را ملزم به ترمیم فضای کدر می‌داند

-نمی‌توانیم کرونا را دلیل اصلی وضعیت کنونی بدانیم

-مجلس به هیچ وجه بنای رویارویی با دولت ندارد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها