محمدحسن آصفری،

وضعیت زندانیان ایرانی در زندان‌های آمریکا چگونه است؟

نماینده اراک با بیان اینکه هیچکدام از شهروندان بازداشت شده ایرانی در آمریکا در دادگاه‌های بی‌طرف محاکمه نشده‌اند، گفت: البته این رفتارهای آمریکا فقط مربوط به جمهوری اسلامی ایران نیست و آمریکا با هر کشوری که مشکل داشته باشد، اقدام به چنین رفتارهایی علیه آن کشور و شهروندانش می‌کند.

وضعیت زندانیان ایرانی در زندان‌های آمریکا چگونه است؟
کد خبر: 409447
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۴ ۱۶:۴۸:۵۳

اعتمادآنلاین| محمدحسن آصفری، نماینده اراک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آزادشدن سیروس عسکری از آمریکا بیان کرد: خبر بسیار خوبی بود اما باید گفت که غیر از سیروس عسکری شهروندان ایرانی دیگری هم هستند که مقامات آمریکا به بهانه‌های واهی آنان را زندانی کرده‌اند و برای برخی از آنان حتی دادگاه هم تشکیل نشده است.

وی با بیان اینکه هیچکدام از شهروندان بازداشت شده ایرانی در آمریکا در دادگاه‌های بی طرف محاکمه نشده‌اند، ادامه داد: البته این رفتارهای آمریکا فقط مربوط به جمهوری اسلامی ایران نیست و آمریکا با هر کشوری که مشکل داشته باشد، اقدام به چنین رفتارهایی علیه آن کشور و شهروندانش می‌کند.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مجامع بین المللی باید متوجه این رفتارهای آمریکا باشند و با آن برخورد کنند، تصریح کرد: متأسفانه حقوق شهروندی و حقوق اتباع برای آمریکا هیچ جایگاه و ارزشی ندارد و هر فرد و یا مجموعه‌ای با جمهوری اسلامی ایران ارتباط داشته باشد، آمریکا با آن افراد و مجموعه‌ها برخورد می‌کند.

آصفری بیان کرد: دستگاه دیپلماسی ما باید در پیگیری حقوق اتباعی که در خارج از کشور هستند، به ویژه کسانی که بدون هیچ دلیلی در بازداشت به سر می‌برند، فعال‌تر باشد.

وی اظهار داشت: همچنین معاونت حقوق بین‌الملل و حقوق بشر قوه قضائیه نیز باید نسبت به این موضوع فعال‌تر باشد و مطمئناً گروه‌های پارلمانی هم که از هفته آینده در مجلس تشکیل می‌شود، تلاش‌هایی را نسبت به این مسئله خواهند داشت.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها