کد خبر: 408234
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۰ ۱۱:۰۶:۰۰
| |

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان:

مجلس یازدهم گذشته را چراغ راه آینده قرار دهد

سخنگوی شورای نگهبان درباره انتقاد به این شورا گفت: معمولاً کسانی که صلاحیت‌شان تایید نمی‌شود به شورای نگهبان انتقادهای زیادی می‌کنند. شکایتی از این جهت نخواهیم داشت. اما اگر جایی توهین و افترایی بوده باشد این حق را برای خود محفوظ می‌دانیم.

مجلس یازدهم گذشته را چراغ راه آینده قرار دهد
کد خبر: 408234
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۰ ۱۱:۰۶:۰۰

اعتمادآنلاین| عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان اولین نشست خبری خود بعد از آغاز سال جدید و شیوع کرونا را با خبرنگاران برگزار کرد.

به گزارش اعتمادآنلاین ، سخنگوی شورای نگهبان درباره تعامل این شورا با نمایندگان مجلس یازدهم بیان کرد: امیدواریم که مجلس یازدهم از تجارب مجالس گذشته استفاده کند و گذشته چراغ راه آینده باشد. این فرصت چهارساله اندک است. شورای نگهبان آمادگی دارد برای در اختیار قرار دادن توان پژوهشی خود. ما در مجلس دهم تعامل پژوهشی خوبی داشتیم و این ارتباط در مجلس یازدهم هم حفظ خواهد شد.

او همچنین درباره انتقاد به شورای نگهبان گفت: معمولاً کسانی که صلاحیت‌شان تایید نمی‌شود به شورای نگهبان انتقادهای زیادی می‌کنند. شکایتی از این جهت نخواهیم داشت. اما اگر جایی توهین و افترایی بوده باشد این حق را برای خود محفوظ می‌دانیم.

سخنگوی شورای نگهبان درباره اصلاح قانون انتخابات توضیح داد: مجلس دهم را دیدید که ما از ابتدا شروع کردیم و تا انتها به نتیجه نرسید. امیدواریم که این تجربه‌ای برای مجلس یازدهم باشد. ما مذاکراتی با نمایندگان مجلس یازدهم درباره اصلاح قانون انتخابات داشته‌ایم. بررسی‌ها و نظرهای کارشناسی در این خصوص در حال انجام است و امیدواریم که در مجلس یازدهم به نتیجه برسد.

قائم مقام دبیر شورای نگهبان درباره طرح‌های مجلس دهم برای تضعیف شورای نگهبان عنوان کرد: مردم باید نسبت به این موضوع قضاوت کنند. من فکر می‌کنم که نباید درباره این موضوع اظهارنظر کنم. مردم همواره درباره این گونه موارد قضاوت‌های درستی داشته‌اند.

این مطلب درحال تکمیل است ...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها