کد خبر: 407837
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۸ ۱۳:۳۰:۳۱
| |

چرا روزنامه جام جم عکس رومینا اشرفی را سانسور کرد؟

روزنامه جام جم، وابسته به صداوسیما با انتشار خبر قتل دختر نوجوان به دست پدرش در گیلان، عکس این دختر را سانسور کرده است.

چرا روزنامه جام جم عکس رومینا اشرفی را سانسور کرد؟
کد خبر: 407837
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۸ ۱۳:۳۰:۳۱

اعتمادآنلاین| این دختر 14 ساله در سفید سنگان لمیر از بخش حویق تالش به دست پدرش در خواب سر بریده شد. قاتل پس از ارتکاب جرم به قتل دخترش اعتراف کرد و به مراجع قضائی تحویل داده شد.

رومینا

آقایی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان درباره این پرونده توضیح داد: در تاریخ 28 اردیبهشت این دختر به همراه پسری 30ساله متواری می‌شود و یک روز پس از آن پدر این دختر شکایتی را تحت عنوان آدم‌ربایی در دادسرای شهرستان آستارا مطرح می‌کند.‌ پرونده جهت بررسی در دستور کار دادسرا قرار می‌گیرد. با اطلاع‌رسانی دادسرا، پدر و مادر و بستگان دختر به دادسرا مراجعه می‌کنند و دختر را مورد تفقد و لطف قرار می‌دهند؛ بازپرس با مشاهده اینکه پدر از روی مهربانی و گذشت از اشتباه دختر چشم‌پوشی کرده است، وی را تحویل خانواده می‌دهد.وی اظهار کرد: پدر دختر با ملاطفت و مهربانی‌ای که به خرج می‌دهد اعتماد بازپرس را جلب می‌کند و به همین دلیل بازپرس از تحویل وی به خانواده اطمینان خاطر داشته و با توجه به بررسی جمیع شرایط علتی برای تحویل‌ندادن دختر به خانواده‌اش در آن زمان وجود نداشته است.

وی همچنین برخی شایعات مطرح‌شده در فضای مجازی مبنی بر اعتیاد پدر دختر به مواد مخدر را رد کرد و گفت: اینکه گفته می‌شود این فرد به مواد مخدر اعتیاد داشته است، صحت ندارد و همچنین پدر فاقد هرگونه سابقه کیفری بوده است.معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان در تشریح چگونگی قتل گفت: پس از اینکه فرزند تحویل خانواده می‌شود، آنها شب را در منزل یکی از بستگان در آستارا ساکن می‌شوند و شرایط کاملا معمولی و طبیعی بوده است ولی فردای آن روز به روستای خود مراجعت می‌کنند و مشخص نیست آنجا چه اتفاق غیرعادی‌ای افتاده که هنگام غروب و وقتی دختر در خواب بوده، پدر، دختر خود را به قتل می‌رساند. پدر این دختر بلافاصله پس از این اقدام از کار خود پشیمان می‌شود و از خانه بیرون می‌آید و تقاضای کمک می‌کند که بی‌فایده است.‌آقایی اضافه کرد: پدر دختر در حال حاضر در بازداشت است و تحقیقات تکمیلی درباره انگیزه و علت قتل ادامه دارد.

‌معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با بیان اینکه این دختر، قربانی خشونت خانوادگی شده است، افزود: فارغ از انگیزه پدر در به‌قتل‌رساندن دختر خود، چنین جنایتی به هیچ عنوان از نظر قانون قابل پذیرش نیست و این پرونده به‌صورت ویژه رسیدگی خواهد شد.‌وی در پایان تأکید کرد: حکم، مطابق ضوابط قانونی صادر شده و به اطلاع عموم خواهد رسید.‌ ‌سرهنگ مجید رسول‌زاده‌فرساد، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان نیز درباره این قتل گفت: هم‌زمان با گزارش وقوع یک فقره قتل در بخش حویق شهرستان تالش به پلیس 110، مأموران انتظامی به‌سرعت در محل وقوع جرم حاضر شدند. در بررسی بیشتر مشخص شد مقتول دختری 14 ساله بوده که با ضربات جسم تیز و برنده به گردنش و توسط پدر خود به قتل رسیده است. وی با اشاره به بازداشت متهم در صحنه جرم، گفت: متهم علت وقوع قتل را اختلافات خانوادگی، فرار دخترش از خانه به‌خاطر ازدواج با یک مرد 30 ساله و اختلاف سنی زیاد آنها عنوان می‌کند.

این مقام انتظامی با اشاره به انتقال جسد مقتول به پزشکی قانونی، از ادامه تحقیقات در این پرونده خبر داد.

در همین حال بهمن، پسری که رومینا به‌خاطر ارتباط با او کشته شد، به رکنا گفت: «چندسالی بود که عاشق هم بودیم و بالاخره تصمیم گرفتم یک نفر را بفرستم و او را از پدرش خواستگاری کنم، اما از آنجایی که مذهب ما یکی نبود، مخالفت کردند، به همین خاطر هم دختر به من گفت که پدرم رضایت نمی‌دهد و باید فراری‌اش بدهم. همین شد که با هم فرار کردیم و پنج روزی ناپدید شدیم. بعد از این ماجرا بود که پدرش در پاسگاه حویق از من به جرم آدم‌ربایی شکایت کرد. حتی به من تهمت زد که دخترش را بیهوش کرده‌ام و گاو و طلاهایش را هم دزدیده‌ام. وقتی پاسگاه دختر را خواست، او هم به آنها گفت که به خواست خودش با من آمده است، ولی پدرش بی‌خیال نشد. در آگاهی آستارا هم از من شکایت کرد و چند روز بعد آگاهی با من تماس گرفت، ولی چند نفر از بستگان آمدند و خواستند که ما با هم صیغه کنیم تا ماجرا تمام شود، ولی آن مرد با پلیس هماهنگ کرده بود تا من را دستگیر کنند. موقع بازجویی، من گفتم که آن دختر را دوست دارم و اجباری در کار نبوده و دختر هم در بازجویی این حرف‌ها را تأیید کرد. یک شب در بازداشتگاه ماندم، اما در نهایت تبرئه شدم».

عموی رومینا نیز گفت: «پسری رومینا را با زور و تهدید اینکه او را می‌کشد با خود برد و شش روز تمام هم او را نگه داشت. بعد از این موضوع حتی ما خواستیم که بیایند و خواستگاری کنند، اما خانواده آن پسر گفتند نه، پسر ما اشتباه کرده است. حتی عاقد آمده بود که عقدشان کند، اما آن پسر قصدش چیز دیگری بود». او ادامه داد: «آن پسر در این مدت بارها با من تماس گرفته و ما را تهدید کرده است. به ما فحاشی می‌کند. اگر از رومینا عکسی نمی‌فرستاد، این مسائل پیش نمی‌آمد. اصلا کدام مردی وقتی بخواهد با یک دختر ازدواج کند، عکسش را در اینستاگرام می‌گذارد؟ کدام مردی عکس ناموسش را در دنیا پخش می‌کند؟»

برادر قاتل که عموی مقتول هم هست، می‌گوید مادر رومینا شرایط خوبی ندارد: «مادرش 40 سال بیشتر ندارد و این روزها هم عزادار است. او هم فامیل ما و مثل خواهرمان است. حالا چه کنیم؟ او ولی‌دم است و باید برای پرونده تصمیم بگیرد. برادر من یک پسر شش‌ساله هم دارد. حالا زندگی‌اش نابود شده است. ما خانواده باآبرویی بودیم، اما آن پسر همه زندگی ما را به‌هم زد».

منبع: سایت خبری آفتاب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها