کد خبر: 406941
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۴ ۱۴:۰۴:۱۰
| |

نقاط ضعف مجلس دهم از نظر منتخب مردم جلفا

معصومه پاشایی بهرام نماینده جلفا و مرند در مجلس یازدهم درباره نقاط ضعف مجلس دهم گفت: باید براى قضاوت منصفانه منتظر انتشار گزارش عملکرد 4ساله مجلس که جناب آقاى دکتر لاریجانى وعده آن را داده اند بمانیم و بر مبناى متنى مکتوب قضاوت کنیم.

نقاط ضعف مجلس دهم از نظر منتخب مردم جلفا
کد خبر: 406941
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۴ ۱۴:۰۴:۱۰

اعتمادآنلاین| معصومه پاشایی بهرام نماینده جلفا و مرند در مجلس یازدهم گفت: سنگین ترین وظیفه‌اى که بر دوش مجلس یازدهم است برگرداندن سرمایهء اعتماد مردمى به ساختار است. مجلس یازدهمی‌ها در یک قدمی بهارستان هستند و انتظار می‌رود که بهتر از نمایندگان مجلس دهم عمل کنند. لازمه این امر نیست شناسایی ضعف‌های آنان و اقدام در جهت رفع آن است.

در همین راستا از معصومه پاشایی بهرام نماینده جلفا و مرند در مجلس یازدهم درباره نقاط ضعف مجلس دهم پرسیدیم و گفت: « باید براى قضاوت منصفانه منتظر انتشار گزارش عملکرد 4ساله مجلس که جناب آقاى دکتر لاریجانى وعده آن را داده اند بمانیم و بر مبناى متنى مکتوب قضاوت کنیم، اما در یک نگاه اجمالى و فارغ از حب و بغض هاى سیاسى مى‌توان گفت که عدم موفقیت نسبى در گزارش نهایى هیات‌هاى تحقیق و تفحص از عملکرد دستگاه‌هاى اجرایى، که با سر و صداى فراوان رسانه‌اى آغاز و بدون خروجى روشن بى‌سر و صدا پایان می‌یافت، عدم اهتمام جدى به وظایف نظارتى از قبیل سوال و استیضاح وزرا که عمدتا در میانه راه و بدون ارائه توضیحى روشن به افکار عمومى به یکباره متوقف می‌شد، سیاست زدگى و تمایل بیش از حد به یک سلیقهء سیاسى خاص که بر بخش عمده‌اى از حیات مجلس دهم سایه افکنده بود و بخشى نگرى و تمرکز بیش از حد و خارج از قاعده به مسایل محلى به‌جاى توجه و اهتمام جدى به مسائل و منافع ملى از جمله اصلی‌ترین ضعف‌های مجلس دهم بود».

وی پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه اصلی‌ترین وظیفه مجلس یازدهم چیست؟ گفت: «سنگین ترین وظیفه‌اى که بر دوش مجلس یازدهم است برگرداندن سرمایهء اعتماد مردمى به ساختار است».

پاشایی در ادامه به روابط مجلس و دولت اشاره کرد و گفت: « به نظر بنده تعامل میان قوا اصل اساسى مورد تاکید مقام معظم رهبری‌است و مجلس یازدهم نیز با اهتمام جدى به وظایف نظارتى خود ان شاءالله با قدرت در این مسیر حرکت خواهد کرد.»

این نماینده مجلس یازدهم در تشریح ویژگی‌هایی که رییس مجلس باید داشته باشد نیز گفت: «رییس مجلس باید رجل سیاسى باشد، تا وزانت مجلس ارتقا یابد، همچنین به عنوان یک جهادگر کهنه کار، معتقدم روحیه جهادى که یکى از معیارهاى حضرت آقا براى انتخاب نماینده بود، باید نه در حرف بلکه در عمل در وى نمود داشته باشد، از آنجایى که این مجلس یک مجلس جوان است باید رییس آن علاوه بر باور جوان‌ها بتواند پا به پاى آنها پیش برود.»

منبع: آنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها