کد خبر: 405757
|
۱۳۹۹/۰۲/۳۰ ۰۸:۰۷:۰۰
| |

یوسف‌نژاد عضو هیئت رئیسه مجلس با تشریح عملکرد مجلس دهم پاسخ داد:

چند استیضاح در صحن علنی مجلس دهم مطرح شد؟

علی اصغر یوسف نژاد عملکدر چهار ساله مجلس دهم را تشریح کرد به گفته او 6 استیضاح در جلسات علنی مجلس دهم مطرح شده است. همچنین تاکنون 175 طرح و لایحه در مجلس دهم به تصویب رسیده است.

چند استیضاح در صحن علنی مجلس دهم مطرح شد؟
کد خبر: 405757
|
۱۳۹۹/۰۲/۳۰ ۰۸:۰۷:۰۰

اعتمادآنلاین| علی اصغر یوسف نژاد عملکرد چهار ساله مجلس دهم را تشریح کرد به گفته او 6 استیضاح در جلسات علنی مجلس دهم مطرح شده است. همچنین تاکنون 175 طرح و لایحه در مجلس دهم به تصویب رسیده است.


یک عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تشریح عملکرد مجلس دهم در ابعاد قانونگذاری و نظارتی از تصویب 175 طرح و لایحه در این دوره مجلس خبر داد.

علی اصغر یوسف نژاد اظهار کرد: نمایندگان مجلس دهم تا هفتم اردیبهشت ماه، 487 طرح ارائه دادند که از این تعداد 94 طرح بایگانی، 14 طرح مسترد و 69 طرح به قانون تبدیل و به دولت ابلاغ شده و 308 مورد آن نیز در مسیر بررسی است که یکی از آنها در شورای نگهبان و یکی از آنها در مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح است.

وی افزود: شورای عالی استانها نیز در دوره دهم 12 طرح تقدیم مجلس کرده که هیچ کدام به صحن مجلس نیامده و در کمیسیون‌ ها در حال بررسی است.

این نماینده مجلس همچنین گفت: در دوره دهم، دولت 222 لایحه ارائه کرده که 16 مورد آن بایگانی، 11 مورد مسترد و 106 مورد تبدیل به قانون شده است. همچنین 86 مورد آن در دستور کار مجلس است، سه مورد در مجمع تشخیص و دو مورد در مسیر شورای نگهبان است.

یوسف نژاد با بیان اینکه مجموعا 721 طرح و لایحه در مجلس دهم مطرح شده، خاطرنشان کرد: از این میزان 110 مورد بایگانی، 25 مورد مسترد و 175 مورد تبدیل به قانون شده است که 106 مورد آن لایحه و 69 مورد طرح نمایندگان بوده است. همچنین 406 مورد در حال بررسی است که چهار مورد در شورای نگهبان و سه مورد در مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح است.

این عضو هیات رئیسه مجلس اضافه کرد: همچنین در مجلس دهم 411 مورد سوال از وزرا داشتیم که 178 مورد در صحن علنی مطرح شده، 166 مورد در دست بررسی است و 67 مورد رد یا مسترد شده است.

وی در پایان همچنین گفت: در این دوره مجلس 10 مورد استیضاح نیز مطرح شده که 6 مورد آن در جلسه علنی مطرح شده و چهار مورد رد شده است. همچنین 37 مورد تحقیق و تفحص داشتیم که سه مورد در جلسه علنی مطرح شده، دو مورد در دستور کار صحن است و 26 مورد نیز در مسیر بررسی است و 8 مورد آن نیز مسترد شده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها