کد خبر: 401987
|
۱۳۹۹/۰۲/۰۸ ۰۸:۳۲:۰۷
| |

ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس:

آیین‌نامه مجلس باید کاملا تغییر کند

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: آیین‌نامه مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم باید کاملا تغییر کند چرا که بُعد نظارتی در پارلمان مغفول مانده است.

آیین‌نامه مجلس باید کاملا تغییر کند
کد خبر: 401987
|
۱۳۹۹/۰۲/۰۸ ۰۸:۳۲:۰۷

اعتمادآنلاین| ابوالفضل ابوترابی، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس اظهار کرد: به دلیل تورم قانون، لازم است که آیین‌نامه مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم تغییر کند.

او افزود: حدود 12 هزار عنوان قانونی در کشور ما وجود دارد در حالی که این رقم در دیگر کشور‌های جهان حدود 2500 تا 3500 عنوان قانونی است.

ابوترابی بیان کرد: باید آیین‌نامه مجلس به طور کلی تغییر کند تا پارلمان به جای قانون‌گذاری به سمت نظارت بیشتر سوق یابد تا بتواند عملکرد دولت را بیشتر رصد کند.

او ادامه داد: یکی از الزامات تغییرات آیین‌نامه کاهش اختیارات رئیس مجلس است، چراکه رئیس مجلس سخنگو بوده و نباید بیش از دیگر نمایندگان قدرت داشته باشد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: یکی دیگر از ایراد‌های آیین‌نامه داخلی مجلس این است که اگر نمایندگان بخواهند تحقیق و تفحص را کلید زده و یا از وزیری سوال بپرسند باید حدود یک سال منتظر بمانند، بنابراین جنبه نظارتی در آیین‌نامه فعلی کاملا مغفول مانده است.

منبع:‌ باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها