کد خبر: 401038
|
۱۳۹۹/۰۲/۰۲ ۱۵:۲۰:۵۷
| |

سیده فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران، شمیرانات و پردیس:

30 درصد دانش‌آموزان به سامانه شاد دسترسی دارند

نماینده مردم تهران، شمیرانات و پردیس در مجلس گفت: نرم‌افزار شاد که امروز آموزش و پرورش به شدت برای آموزش در فضای مجازی بر آن تکیه دارد فقط در دسترس 20 الی 30 درصد از دانش‌آموزان قرار دارد.

30 درصد دانش‌آموزان به سامانه شاد دسترسی دارند
کد خبر: 401038
|
۱۳۹۹/۰۲/۰۲ ۱۵:۲۰:۵۷

اعتمادآنلاین| سیده فاطمه ذوالقدر در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس در نطق میان دستور خود با تبریک سالروز تاسیس سپاه پاسداران و روز معلم و کارگر، از زحمات معلمان که در این شرایط بحرانی کرونا در فضای مجازی به دانش آموزان‌آموزش می‌دهند قدردانی کرد.

نماینده مردم تهران، شمیرانات و پردیس در مجلس اظهار داشت: حدود 2 ماهی است که مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل شده است و باید در این زمینه فکر جدی کرد. البته اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است ولی قطعا کافی و متناسب نیست.

نرم‌افزار شاد که امروز آموزش و پرورش به شدت برای آموزش در فضای مجازی بر آن تکیه دارد فقط می‌تواند در دسترس 20 الی 30 درصد از دانش‌آموزان قرار گیرد.

ذوالقدر خاطرنشان کرد: نباید فراموش کنیم که کتب آموزشی دانش‌آموزان مناطق محروم به سختی در دسترس آنها قرار می‌گیرد چه برسد به لپ‌تاپ، موبایل و کامپیوتر که برای قشر زیادی از دانش‌آموزان مناطق محروم در هرمزگان و سیستان و بلوچستان ایلام و بسیاری از شهرهای دیگر یک کالای لوکس محسوب می‌شود.

وی با بیان این که زیرساخت‌ها و اینترنت در بخشی از روستاها و مناطق بسیار ضعیف و دارای اختلال است، گفت: از وزیر آموزش و پرورش انتظار می‌رود با توجه به پیش‌بینی‌های موجود که ممکن است ویروس کرونا سال تحصیلی آتی را نیز متاثر کند، ساز و کار اجرایی و عملیاتی را در نظر گرفته که تمام دانش‌آموزان به فرصت‌های آموزشی دسترسی کافی و لازم را داشته باشند و اهداف آموزشی محقق شود.

نماینده مردم تهران، شمیرانات و پردیس در مجلس همچنین از تلاش‌های پزشکان، پرستاران و بهیاران و همه کسانی که زحمات زیادی را در این شرایط بحرانی کرونا کشیده‌اند، قدردانی کرد و گفت: تغییر ساعات اداری، کنترل و مدیریت ترافیک اگرچه اقدامی بسیار مناسب است، اما فراموش نکنیم که مدارس و مهدکودک‌ها کماکان تعطیل هستند. مادران شاغل امروز نیازمند حمایت بیشتری هستند که باید از فرصت دورکاری و کاهش ساعات اداری برخوردار شوند.

ذوالقدر خطاب به نمایندگان مجلس عنوان کرد: کرونا تمام حوزه‌ها را متاثر کرده است. اصحاب فرهنگ و رسانه امروز حداقل فرصت کافی را ندارند و فرصت را از دست داده‌اند، روزنامه‌ها به صورت الکترونیک عرضه می‌شود که از سوی مخاطبان مورد استقبال کافی قرار نمی‌گیرد و لازم است حمایت‌های مالی و معنوی در این زمینه صورت بگیرد.

ذوالقدر تصریح کرد: متاسفانه کرونا سفره‌های برخی را کوچک و کوچک‌تر کرده است. اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر خصوصا کارگران و زنان سرپرست خانوار روزهای سختی را سپری می‌کنند. باید هر چه زودتر و به صورت عادلانه کمک معیشتی و وام در اختیار آنها قرار بگیرد. هنرمندان نیز از این وضعیت متاثر شده‌اند که باید به وضعیت آنها نیز رسیدگی شده و بیمه بیکاری و حمایت‌های لازم برای آنها در نظر گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: از ریاست قوه قضاییه تقاضا دارم که به موضوع اخیر جوجه‌کشی که هم برخلاف شرع و قانون بوده و صرفه اقتصادی نیز نداشت رسیدگی فوری کند. چقدر به جا بود که این جوجه‌ها در اختیار کمیته امداد امام (ره) قرار می‌گرفت که میان نیازمندان و زنان سرپرست خانوار توزیع شود.

نماینده مردم تهران، شمیرانات و پردیس در مجلس خاطرنشان کرد: عرضه سهام شصتا در بازار بورس باید با دقت و نظارت انجام شود تا حقی از کسی ضایع نشود. وزیر جهاد کشاورزی هم با توجه به هشدار هجوم موج جدید ملخ صحرایی به کشور که در برخی اخبار و سازمان‌ها پیش‌شده است تدابیر لازم را بیندیشند تا غافلگیر نشویم.

وی ادامه داد: متاسفانه صیادان هنوز یارانه سوخت دریافت نکرده‌اند و برای گرفتن مجوز ماهی‌گیری مشکلات زیاد دارند.

نماینده مردم تهران، شمیرانات و پردیس در مجلس خطاب به نمایندگان مجلس اظهار داشت: در روزهای پایانی مجلس دهم هستیم و یقینا نقدهایی بر عملکردها وجود دارد انتظاراتی که جامعه کثیری از مجلس شورای اسلامی مخصوصا جامعه زنان از ما فراکسیون زنان داشتند. اما برخی از این نقدها بدون نگاه به مسائل روز و واقعیت‌های جامعه بوده و از روی میل شخصی و نه در چارچوب منطق و مصالح نگاشته می‌شود.

ذوالقدر با اشاره به اقدامات و تلاش‌های انجام شده برای برای بیمه زنان سرپرست خانوار و تخصیص بودجه سنواتی به آنها گفت: کاهش ساعات کاری اداری زنان با شرایط خاص، پیگیری توانمندسازی زنان روستایی و عشایر، تقویت مشاغل خرد و صنایع دستی، پیگیری اجرای قانون مرخصی 9 ماه زایمان، آموزش اجباری حین ازدواج، پیگیری قانون تسهیل ازدواج از طرف فراکسیون فرهنگی و فراکسیون زنان واختصاص وام 50 میلیون ازدواج بخشی از این تلاش‌های مجدانه بوده است که انتظار می‌رود با دیده واقعیت و انصاف و به‌دور از هرگونه غرض‌ورزی به آن نگریسته شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها