کد خبر: 395405
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۷ ۱۲:۰۷:۵۲
| |

جواد آرین‌منش، نماینده پیشین مردم مشهد در مجلس:

تصمیم تولیت حرم‌های مطهر مدبرانه و خردمندانه بود

نماینده پیشین مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: شاید در مواردی که سلامت جامعه به مخاطره می‌افتد، باید از قوه قهریه استفاده کرد.

تصمیم تولیت حرم‌های مطهر مدبرانه و خردمندانه بود
کد خبر: 395405
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۷ ۱۲:۰۷:۵۲

اعتمادآنلاین| جواد آرین‌منش، نماینده پیشین مردم مشهد در مجلس در خصوص اقدام تولیت‌های حرمین مطهر در خصوص اعمال محدودیت در زیارت گفت: اقداماتی که از سوی تولیت‌های حرمین شریفین انجام شد به ویژه در مورد حرم مطهر امام رضا یک اقدام خردمندانه و مدبرانه بود.

وی ادامه داد: براساس تشخیص صاحب‌نظران بهداشتی و درمانی و در پی شیوع بیشتر کرونا در شهرهای مذهبی که مرکز تجمع زائرین است، اقدام تولیت‌های حرمین مطهر به صورت عاقلانه انجام شد.

این فعال سیاسی تصریح کرد: علاوه بر این تقاضاهای گسترده‌ای از سوی شخصیت‌های مذهبی، سیاسی، اجتماعی و همچنین خانه احزاب و بسیاری از شخصیت‌های دیگر در مشهد و خراسان درخواست‌هایی در جهت شکسته شدن زنجیره شیوع کرونا و حفظ سلامت زائرین از تولیت حرم‌ها صورت گرفته بود. طبیعی است که در چنین مواردی که متخصصین باید اظهار نظر کنند و در این مورد نظر ستاد ویژه‌ای که در این موضوع تشکیل شده و سلامت جامعه را دنبال می‌کند، نظر عالمانه و منطقی است.

آرین‌منش خاطر نشان کرد: همواره در طول تاریخ عده‌ای بوده‌اند که نتوانسته‌اند میان دو بال علم و دین، علم و ایمان، تعهد و تخصص آشتی ایجاد کنند و این دو مقوله رو در کنار یکدیگر و نه در مقابل یکدیگر ببینند.

وی افزود: عده‌ای معتقد هستند که مکان‌های مقدس مبرا از هر آلودگی هستند، واقعیت این است اما افرادی که مراجعه می‌کنند از آن‌جا که از تمام اقشار جامعه هستند و طبیعتا هم همگی رعایت مسائل بهداشتی را نمی‌کنند، بنابراین لازم است که از شیوع این بیماری در مراکز پرجمعیت از جمله حرم‌های مطهر پیشگیری می‌شد و نباید دچار افراط و تفریط شد. ائمه معصومین ما هم در مسائل بهداشتی و پزشکی از نظر صاحب‌نظران و متخصصان استفاده می‌کردند.

نماینده پیشین مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در خصوص چگونگی برخورد با افراد معترضی که در واکنش به این تصمیم هتک حرمت کردند، بیان کرد: به نظر من این‌جا مساله سلامت جامعه و جان افراد است و اگر کسانی‌ بخواهند خلاف آن‌چه در ستاد تخصصی این مساله تشخیص داده شده است، عمل کنند و سلامت جامعه را تهدید کند به نظر من از آن جهت که رهبر انقلاب به ستاد نیروهای مسلح دستور ورود به مساله کرونا را دادند شاید در این مواردی که سلامت جامعه به مخاطره می‌افتد باید از قوه قهریه استفاده کرد.

آرین‌منش درخصوص اقدام قهرآمیز برای حفظ سلامت جامعه اضافه کرد: همان‌طور که تجربه چین که از قوه قهریه علیه کسانی که سلامت جامعه را تهدید می‌کردند استفاده کرد، نشان می‌دهد که این عمل منجر به موفقیت می‌شود در این‌جا هم موضوع تهدید سلامت کل جامعه است و بحث یک شخص نیست و من معتقدم وظیفه نیروی انتظامی و ارتش که با دستور رهبری به مساله کرونا ورود پیدا کرده‌اند در چنین مواردی است که کسانی ممکن است در میان افراد متدین و مذهبی هم پیدا شوند که با نیات سو و پلید بخواهند باعث شیوع این بیماری در جامعه بشوند بنابراین به نظر می‌رسد باید با قاطعیت با چنین افرادی برخورد شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها