کد خبر: 394746
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۷ ۱۶:۳۰:۰۰
| |

ابوالفضل موسوی‌بیوکی، نماینده مردم یزد در مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

قرنطینه شهرها در شرایط فعلی امکان‌پذیر نیست/ قرنطینه شهرها منوط به تامین معیشت مردم است و برای دولت هزینه‌ در بر دارد/ در تصمیماتی مثل قرنطینه اگر مردم همراهی نکنند، تصمیم اجرایی نمی‌شود

ابوالفضل موسوی بیوکی، نماینده مردم یزد در مجلس، گفت: قرنطینه شهرها در سیستم فعلی امکان‌پذیر نیست. حتی اگر چنین تصمیمی هم گرفته شود، مردم همکاری نمی‌کنند. دولت هم به دلیل هزینه‌بر بودن قرنطینه علاقه‌ای به اجرای آن ندارد.

قرنطینه شهرها در شرایط فعلی امکان‌پذیر نیست/ قرنطینه شهرها منوط به تامین معیشت مردم است و برای دولت هزینه‌ در بر دارد/ در تصمیماتی مثل قرنطینه اگر مردم همراهی نکنند، تصمیم اجرایی نمی‌شود
کد خبر: 394746
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۷ ۱۶:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ پس از شیوع کرونا در کشور (بیشتر بخوانیم) مسئولان اعلام کردند که اعتقادی به قرنطینه کانون‌های آلوده به ویروس کرونا ندارند و این اقدام را غیرعلمی دانستند (بیشتر بخوانیم) . اما این پایان ماجرا نبود و سایر استان‌های کشور نیز به ویروس آلوده شدند.

حالا که اکثرشهرهای کشور آلوده کرونا شده‌اند و برخی مردم هم به توصیه‌های پیشگیرانه مسئولان بهداشتی کشور توجه نمی‌کنند و در منازل خود نمی‌مانند یا حتی به سفر می‌روند، خبرهایی از قرنطینه شهرهایی از جمله تهران و استان گیلان به گوش می‌رسد (بیشتر بخوانیم) .

البته حسن روحانی، رئیس‌جمهوری، هم آب پاکی را روی دست همه ریخت و اعلام کرد تهران نه امروز و نه تعطیلات نوروز و نه هیچ وقت دیگر قرنطینه نمی‌شود (بیشتر بخوانیم) ‌.

ابوالفضل موسوی بیوکی، نماینده مردم یزد در مجلس، درباره این موضوع به اعتمادآنلاین گفت که قرنطینه شهرها برای دولت هزینه دارد به همین دلیل دولت موافق قرنطینه نیست.

در تصمیماتی مثل قرنطینه اگر مردم همراهی نکنند، تصمیم اجرایی نمی‌شود

ابوالفضل موسوی بیوکی، نماینده مردم یزد در مجلس دهم، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین ، درباره ضرورت قرنطینه شهرهای‌ آلوده گفت: به نظر من قرنطینه شهرها در شرایط فعلی و سیستم ما امکان‌پذیر نیست؛ یعنی حتی اگر چنین تصمیمی هم گرفته شود، اجرای آن بسیار سخت است.

قرنطینه شهرها در شرایط فعلی و سیستم ما امکان‌پذیر نیست؛ یعنی حتی اگر چنین تصمیمی هم گرفته شود، اجرای آن بسیار سخت است.

عضو فراکسیون امید مجلس ادامه داد: در تصمیمات عمومی مثل قرنطینه اگر مردم همراه دولت نباشند، تصمیم غیراجرایی خواهد شد. بنابراین اول باید اعتماد بین مردم و حاکمیت برقرار شود، سپس در بحث ساده پیشگیری و بهداشت و مراقبت بتوانند این تعامل را با یکدیگر حفظ کنند.

بعضی افراد همچنان به هشدارهای دولت بی‌‌توجه‌اند

موسوی بیوکی عنوان کرد: البته بعضی افراد هستند که هنوز به حرف دولت اهمیت نمی‌دهند. اگرچه این موضوع با سلامت و جان خودشان در ارتباط است، ولی به دلیل اینکه این رابطه به خوبی برقرار نشده است نسبت به آن بی‌توجه‌اند.

نماینده مردم یزد در مجلس دهم گفت: تا مشکلات فعلی وجود دارد و تا اعتماد بین مردم و حاکمیت ترمیم نشود، اقداماتی مثل قرنطینه ممکن نیست. البته حاکمیت می‌گوید مردم مسافرت نروند و می‌شود این جلوگیری از سفر رفتن را به منزله اجرای بخشی از قرنطینه لحاظ کرد.

تا مشکلات فعلی وجود دارد و تا اعتماد بین مردم و حاکمیت ترمیم نشود، اقداماتی مثل قرنطینه ممکن نیست. البته حاکمیت می‌گوید مردم مسافرت نروند و می‌شود این جلوگیری از سفر رفتن را به منزله اجرای بخشی از قرنطینه لحاظ کرد.

موسوی ادامه داد: البته دلیل اینکه چرا مردم به هشدارهای دولت درباره بیرون نرفتن از منزل و همکاری با وزارت بهداشت برای قطع چرخه انتقال ویروس کرونا همکاری نمی‌کنند را شما رسانه‌ای‌ها باید بررسی کنید و دلایل آن را به طور صریح و شفاف بگویید.

اگر بین دولت و ملت اعتماد برقرار شود، مردم در حل بحران همراهی می‌کنند

عضو فراکسیون امید مجلس تاکید کرد: ملت و دولت باید بیش از این در همه امور با یکدیگر تعامل داشته باشند. اگر اعتماد برقرار شود، هرچه حاکمیت به مردم بگوید قبول می‌کنند و در انجام آن کار همراه خواهند شد.

عضو فراکسیون امید مجلس در پایان گفت: نباید فراموش کرد که وقتی صحبت از قرنطینه یا توقف حرکت در یک استان به میان می‌آید باید موضوع معیشت آنها را هم در نظر بگیریم که برای دولت هزینه سنگینی دربر دارد، به همین دلیل موافق انجام آن نیست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها