کد خبر: 394320
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۴ ۱۴:۱۸:۵۸
| |

بهرام پارسایی، نماینده شیراز در مجلس خبر داد

منع تردد در شیراز توسط استانداری/ فوت 7 نفر بر اثر کرونا در شیراز/ مهمان‌پذیرها و ترمینال‌های شیراز تعطیل شدند/ به همه مراکز جز داروخانه، سوپر مارکت‌ها و مراکز تولید مواد غذایی دستور تعطیلی داده شد

بهرام پارسایی، نماینده مردم استان فارس از فوت 7 نفر بر اثر بیماری کرونا در این استان خبر داد و گفت که توسط استانداری دستور منع تردد غیر ضروری در شیراز اجرا شده است.

منع تردد در شیراز توسط استانداری/ فوت 7 نفر بر اثر کرونا در شیراز/ مهمان‌پذیرها و ترمینال‌های شیراز تعطیل شدند/ به همه مراکز جز داروخانه، سوپر مارکت‌ها و مراکز تولید مواد غذایی دستور تعطیلی داده شد
کد خبر: 394320
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۴ ۱۴:۱۸:۵۸

اعتمادآنلاین| ‌ بهرام پارسایی، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای درباره وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان فارس و اقدامات صورت گرفته، بیان کرد: ستاد استانی استان فارس و استانداری رسما درخواست کردند که هموطنان عزیر به قصد مسافرت به این استان ورود نکنند و همه اماکن پذیرای مهمان‌ها مانند هتل‌ها، مهمان‌سراها و خانه‌های استیجاری از پذیرای مسافر منع شدند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تصمیمی که استانداری گرفته این است که مراکز ضروری مانند داروخانه، سوپر مارکت‌ها، مراکز تولید مواد غذایی باز باشند و به مابقی مراکز دستور دادند که بسته شوند، معتقدم تصمیم بسیار خوبی است زیرا مردم را از مراجعه به مراکز خرید و پر تجمع منع می‌کنند که همین امر باعث خلوت شدن شهر و کاهش شیوع می‌شود.

وی ادامه داد: شورای شهر تصمیم به بسته شدن و تعطیلی ترمینال‌های مسافربری گرفت که شهرداری هم اجرا کرد، همچنین شهرداری بخش زیادی از نیروهایش را از آمدن به سر کار با حفظ حقوق و مزایا منع کرد.

این عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که تصمیمات گرفته شده حاصل جلسات متعدد با پزشکان و کارشناسان استان فارس بوده است، گفت: با خبرهایی که از استانداری گرفتم خوشبختانه مردم هم بسیار رعایت می‌کنند و در خانه ماندن را جدی گرفتند.

وی تاکید کرد: ما باید یک تصمیمات ملی بگیریم و اجرایی کنیم اینکه مدام توصیه کنیم در خانه بمانید اما شاغلان سرکار خودشان حاضر شوند یک شعار و تصمیم متناقض است که قطعا نمی‌تواند موثر باشد؛ چرا که اگر مردم جدیت در تصمیم ببینند همه چیز را جدی می‌گیرند.

پارسایی ادامه داد: نمی‌شود بگوییم مردم در خانه بمانند اما سرکار هم بروید این که نمی‌شود، معتقدم از تجربه چین که یکی از دوستان ماست استفاده کنیم و منع رفت و آمد را داشته باشیم.

وی با اشاره به کمبود امکانات در مراکز درمانی بیان کرد: امکانات را در اختیار جامعه پزشکی و پرستاری قرار دهیم، این‌ روزها جامعه پزشکی مظلومانه در خط اول این مبارزه ایستاده و بعضاً هم از تجهیزات محروم است؛ نگرانم این بی‌توجهی باعث می‌شود جامعه پزشکان و پرستاران خسته شوند، زیرا بودن 24 ساعته در این میدان بدون امکانات بسیار کار سختی می‌کنند. تشکر تنها کافی نیست و باید برایشان امکانات فراهم کنیم. امیدوارم قبل از این‌که دیر شود به صورت کلان موضوع جدی گرفته شود.

نماینده مردم شیراز بیان کرد: پیشنهادی که دارم این است که تفویض اختیار به استانداری‌ها داده شود و در قبالش از آنها مسئولیت پذیری خواسته شود.

وی خاطرنشان کرد: مردم ما واقعا مردم فهیمی هستند و اگر توصیه و مشاوره‌ها دقیق و درست باشد با ما همراهی می‌کنند این را تجربیات گذشته نشان داده است. سوالم این‌جاست سه قوه و حاکمیت نمی‌خواهند یک تصمیم جدی بگیرند؟

پارسایی درباره آمار تعداد مبتلایان کرونا در استان فارس گفت: باتوجه به آماری که از استانداری گرفتم از 23 اسفند تعداد مراجعان 1910 نفر بودند که 391 نفر بستری شدند، از این تعداد 227 نفر تست‌شان مثبت بوده است و 7 نفر هم بر اثر این بیماری جان باختند.

وی تاکید کرد: به دلیل این‌که کیت‌های تشخیص به اندازه کافی وجود ندارد نمی‌شود آمار دقیقی درآورد چراکه کیت به اندازه کافی برای تشخیص نیست همان‌طور که امکانات اولیه مانند ماسک و لباس مخصوص برای پزشکان و پرستاران وجود ندارد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها