کد خبر: 393701
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۳ ۰۸:۴۷:۵۵
| |

اقبال شاکری، منتخب تهران در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی:

کنترل بازار مسئولیت دائمی دولت است/ خسارات کسبه باید جبران شود

منتخب تهران در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامیتهران در مجلس یازدهم گفت: دستگاه‌های اجرایی مرتبط باید با نمایندگان اصناف و کسبه جلساتی داشته باشند و تدابیری بیندیشند و ببینند برای جبران این خسارت در آینده می‌خواهند چه بکنند

کنترل بازار مسئولیت دائمی دولت است/ خسارات کسبه باید جبران شود
کد خبر: 393701
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۳ ۰۸:۴۷:۵۵

اعتمادآنلاین| اقبال شاکری، منتخب تهران در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید از دو جنبه به بازار شب عید نگاه کرد گفت: از جنبه اول که نظارت بر حقوق مردم است سازمان حمایت از مصرف کنندگان، تعزیرات و دیگر دستگاه‌های اجرایی که مسئولیت دارند باید، مسئولیت خود را به درستی انجام دهند.

وی افزود: امسال هم زمانی ایام نوروز با شیوع ویروس کرونا حساسیت بازار را بیشتر می‌کند و به نظر من کسبه و علی الخصوص کسانی که پیش بینی شأن این است که بتوانند شب عید درآمدی کسب کنند، با توجه به این رکودی که در بازار به صورت عمومی حاکم است در این فکر هستند که خسارت‌های خود را به نحوی جبران کنند و نوسانات قیمت در روزهای منتهی به نوروز تابع این موضوع خواهد بود.

وی همچنین گفت: از جنبه دیگر با توجه به هشدارهایی که از طرف مسئولین ذیربط درباره کنترل و پیشگیری از بروز این بیماری داده شده به نظر می‌رسد که همه شهروندان باید به آن توجه کنند.

شاکری تاکید کرد: اگر بخواهیم این موضوع را در نظر بگیریم با توجه به اینکه دید و بازیدها و رفت و آمدها باید کنترل شده باشد و باید تدابیر بهداشتی لحاظ شود طبیعتاً از حجم مصرف کاسته خواهد شد و در حال حاضر این موجب نگرانی فروشندگانی شده که پیش بینی می‌کردند در ایام منتهی به نوروز درآمد خوبی داشته باشند.

عضو سابق شورای شهر تهران تصریح کرد: بنابراین برای جلوگیری از افزایش قیمت افسار گسیخته در روزهای آینده دستگاه‌های اجرایی مرتبط حتماً باید هر چه سریع‌تر با نمایندگان اصناف و کسبه جلساتی داشته باشند و تدابیری بیندیشند و تصمیم بگیرند که برای جبران این خسارات در آینده می‌خواهند چه بکنند.

وی با تاکید بر اینکه باید از کسانی که برای کسب درآمد چشم به بازار شب عید دوخته بودند حمایت شود، یادآور شد: البته کنترل بازار تنها مربوط به شب عید نیست، و در حال حاضر اقلام بهداشتی نیز باید کنترل شود، زیرا در این موضوع هم مردم گله دارند، همه اینها نیازهای مردمی است و از بازار شب عید هم واجب تر است و باید کنترل شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها