کد خبر: 392004
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۹ ۱۰:۰۰:۰۰
| |

جلال میرزایی، دبیر کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

کارهای کلیشه‌ای و نمایشی در مواجهه با احتکار جواب نمی‌دهد/ واحدهای تولیدی ما ناشناخته نیستند/ وزارت صمت به منظور کنترل واحدهای تولیدی، نیروهایش را مستقر کند/ تنها با ذکر مصیبت راه به جایی نمی‌بریم/ بهترین فرصت است تا دستگاه‌های امنیتی، قضایی و اجرایی با ه

جلال میرزایی، دبیر کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس، با اشاره به موقعیت خاص کشور گفت: باید به جای انجام اقدامات کلیشه‌ای و نمایشی در برخورد با محتکران، مشکلات بین تولید و توزیع را شناسایی و رفع کنیم. واحدهای تولیدی ما ناشناخته نیستند و وزارت صمت باید نیروهای ناظرش را برای کنترل و نظارت در واحدهای تولیدی مواد بهداشتی مستقر کند.

کارهای کلیشه‌ای و نمایشی در مواجهه با احتکار جواب نمی‌دهد/ واحدهای تولیدی ما ناشناخته نیستند/ وزارت صمت به منظور کنترل واحدهای تولیدی، نیروهایش را مستقر کند/ تنها با ذکر مصیبت راه به جایی نمی‌بریم/ بهترین فرصت است تا دستگاه‌های امنیتی، قضایی و اجرایی با ه
کد خبر: 392004
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۹ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| کشور در مواجهه با کرونا در شرایط سختی قرار دارد (بیشتر بخوانیم) و هر روز افراد بیشتری به این ویروس خطرناک آلوده می‌شوند. بنابراین همان‌طور که بارها مسئولان بهداشتی کشور و جهانی تاکید کرده‌اند، تنها راه مقابله، کنترل و مهار این ویروس، رعایت نکات بهداشتی فردی و اجتماعی است (بیشتر بخوانیم) .

اما لازمه رعایت بهداشت فردی و اجتماعی هم استفاده از ابزار و لوازم بهداشتی و ضدعفونی‌کننده‌ای است که در این شرایط توسط گروهی سودجو به غارت رفته‌ و احتکار شده‌اند (بیشتر بخوانیم) .

به گفته جلال میرزایی، نماینده مردم ایلام در مجلس، عدم کنترل و نظارت صحیح دولت و مسئولان بر چرخه تولید و توزیع مناسب آن و نیز عدم نظارت بر واحدهای تولیدی باعث به وجود آمدن چنین مشکلی برای مردم شده است که باید زودتر برطرف شود.

کارهای کلیشه‌ای و نمایشی دیگر جواب نمی‌دهد

جلال میرزایی، دبیر کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین ، برای کنترل و نظارت سودجویانی که در این شرایط خاص به دلالی مواد بهداشتی و مورد نیاز مردم روی آورده‌اند، پیشنهاد داد: باید با نظارت صحیح شبکه تولید تا توزیع را درست کنیم و صرفاً به حرکات نمایشی کشف انبار احتکار که البته گاهی رنگ واقعیت به خود می‌گیرد اکتفا نکنیم.

بهتر است به جای پرداختن به کارهای نمایشی، مشکلاتی را که از مرحله تولید تا توزیع وجود دارد پیدا، رفع و برای مشکل ایجادشده چاره‌اندیشی کنیم.

نماینده مردم ایلام در مجلس ادامه داد: در این موقعیت خاص بهتر است به جای پرداختن به کارهای نمایشی، مشکلاتی را که از مرحله تولید تا توزیع وجود دارد پیدا، رفع و برای مشکل ایجادشده چاره‌اندیشی کنیم.

احتکار

میرزایی توضیح داد: در خبری خواندم به دستور رئیس‌جمهوری فرانسه، همه لوازم و اقلام بهداشتی در شرایط کرونایی در اختیار دولت قرار گرفته است؛ یعنی همه را مصادره و در اختیار گرفته‌اند. ما هم باید از رفتارهای کلیشه‌ای فاصله بگیریم و بدانیم فقط با ذکر مصیبت راه به جایی نمی‌بریم.

شاید تولیدکننده مواد بهداشتی بدش نیاید بعد از کسادی بازار، سود بیشتری ببرد

عضو فراکسیون امید مجلس دهم تاکید کرد: واحدهای تولیدی کشور ناشناخته نیستند و به سادگی می‌توانیم واحدهای تولیدی مواد بهداشتی و ضدعفونی را شناسایی کنیم. البته با توجه به اینکه تاکنون بازار تولید مواد بهداشتی راکد بوده است، بعید نیست تولیدکنندگان بدشان نیاید از این فرصت استفاده کنند و اوضاع مالی خود را سروسامان دهند.

ماسک‌ها باید با قیمت مناسبی بین مردم توزیع شود

او ادامه داد: دولت باید به طور جدی به موضوع ورود کند و به قیمت مناسب و معقولی ماسک‌ها بین مردم توزیع شوند؛ مثلاً یک ماسک معمولی که تا پیش از بحران قیمتش 200 تومان بوده است در حال حاضر اگر پیدا شود چهار هزار تومان فروخته می‌شود که با نظارت دولت می‌توان در این شرایط آنها را 700 تا 800 تومان فروخت.

دبیر کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس گفت: بنابراین وزارت صمت باید به طور جدی فعال شود و نظارت و کنترل خود را با مستقر کردن افرادی در این واحدهای تولیدی تشدید کند تا این بحران را پشت سر بگذاریم.

وزارت صمت باید به طور جدی فعال شود و نظارت و کنترل خود را با مستقر کردن افرادی در این واحدهای تولیدی تشدید کند.

میرزایی در پاسخ این سوال که «آیا درست است در شرایط فعلی که ماسک برای استفاده مردم در کشور به میزان کافی وجود ندارد، به کشورهای همسایه صادر شود» گفت: اگر توان تولیدی ما زیاد شود و بتوانیم پاسخگوی نیاز داخلی باشیم و بازار اشباع شود، اشکالی ندارد مازاد آن را صادر کنیم و این چیز بدی نیست. اما در شرایطی که مردم به یک عدد ماسک هم نیاز دارند این کار منطقی نیست.

نماینده مردم ایلام در مجلس دهم در پایان تاکید کرد: اکنون بهترین فرصت است تا دستگاه‌های امنیتی، قضایی و اجرایی دست به دست هم دهند و بر واحدهای تولیدی نظارت و مدیریت کنند تا هم نیاز داخلی تامین شود و هم در صورت مازاد تولید با صادرات ماسک‌ها، به کشور نفع اقتصادی برسانیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها